Udlejning af hus

Hej. 

Vi står og skal måske udleje et hus men hvad har jeg af udgifter som jeg skal med regne, for at se om det kan svare sig. 

vand/varme og el køre vel direkte til lejer af huset?

Banklån

Husforsikring?

Renovation?

Ejendomsskat?

Er der mere?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Udgifter til vedligeholdelse.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Det har vist aldrig kunne svare sig at udleje bolig - især ikke hvis der er lån i boligen. 

Ps. Man kan iøvrigt vælge mellem et bundfradraget på 1,33 procent af ejendomsværdien, dog altid mindst 24.000 kr eller regnskabsmæssig fradrag.

Vandafledningsafgift.

Servic på evt. fyr/varmeanlæg.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Start med at finde en standardlejekontrakt på nettet. Ved at gennemgå den løser mange ting sig. Det er også vigtigt at sætte sig ind i lejeloven, for hvis f.eks. tidsfrister ikke overholdes, mister man sine krav. Lejere er meget beskyttede idag, og svære "at slippe af med".


Søren O

Man kan udleje tidsbestemt  på f.eks.  1 års frist. Men hvis så lejeren ikke skal flytte alligevel, så kan man ikke forlænge det som en tidsbestemt igen. Så overgår det til almindelige lejelovs regler. Naturligvis kan det betale sig at udleje huse, hvis huslejen er ok. Jeg kender 2 hvoraf den ene har ca. 80 række/klyngehuse. Han tjener mange penge på det. En anden opkøber gl. 50-60`r huse billigt og udlejer. Han ser også tilfreds ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange gange fastsætter huslejenævnet (eller boligretten) lejen til ugunst for udlejer. Og det kan dæleme blive et dyrt bekendskab hvis man er så uheldig og få "evighedslejere" ind. 

Ps. Det skulle vel ikke være den altid glade Låsby Svendsen du kender   

Mener at have hørt om at det nu er muligt at få lejeprisen godkendt på forhånd af huslejenævnet.

Min svigersøn havde en ejerlejlighed på Østerbro i Kbh, som han ville leje ud mens priserne var lave. Efter 11 måneder gjorde lejer indsigelse mod lejeprisen. Det kostede ca. kr. 30.000,- i tilbagebetaling. Så blev lejligheden (ca. 45 m2) også solgt, selv om han så måtte acceptere et tap på ca. kr. 800.000,-.  Ja, vi jyder forstår ikke helt priserne i København og nordsjælland.


Søren O

Det med huslejenævn og fastsættelse af husleje, har meget og gøre med hvilken kommune du bor i også - kan ikke lige huske hvad det hedder de 2 modeller der er ", den ene er bedre end den anden   

Og om du kan tjene penge på udlejning afhænger jo af flere faktorer, såsom evt gældens str og hvad husleje i området ligger på, samt alle de andre poster der er nævnt.

Jeg har selv en lejlighed i Vestjylland hvor overskuddet på årsbasis ligger på 14-16000kr lyder jo ikke af meget, men kan da betale renterne på mit boliglån i huset   

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis