Tysk usb-kontakt

Tyskerne har en meget smartere usb-kontakt end LK's (3 udtag i stedet for et). Den er naturligvis TÜV-godkendt, men vil den være lovlig at installere i DK? 

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Tyskerne har en meget smartere usb-kontakt end LK... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har faktisk tænkt det samme om varmeudviklingen, men når det er godkendt, vil jeg lade det komme an på en prøve - der vil typisk kun være 1 opladning i gang ad gangen, en gang imellem 2, og næppe nogensinde 3.

Dan

Hvis stikket er godkendt med 3 USB stik, kan den også bruges med 3 ad gangen. Der vil ved konstruktion være taget hensyn til varmeudvikling ved brug, hvorfor skulle der ellers være lavet 3 udtag, hvis der kun må bruges 2 ad gangen. Stikkontakter til schuko stik har været godkendt i Danmark de sidste par år.

fase

Også mit ræsonnement. Schneiders bemærkning til deres tilsvarende (at de kun leverer 1A pga. varmeudviklingen) lugter af endnu en dum undskyldning for at prøve at holde andre fabrikater ude - gamle monopolforetagender har det skidt med konkurrence.

Og om ev elmand motto "Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?":

Har du nogensinde prøvet at skifte et viskerblad på en Citroen C1? Det var den mest komplicerede autoreparation jeg har lavet siden jeg i 1969 lagde en 1000 ccm motor i min Morris Mascot 850 fra 1959.:-)

Dan

Du kunne også overveje en oplader med 4 porte som f.eks. Conrad 1303057-62 til ca. 160 kr. søg på nummeret på Conrads danske hjemmeside.

fase

Jeg spekulere over, hvor meget mon den bruger i tomgangsstrøm, den er jo tilslutter 24/7

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Nogle få mW, ellers får den ikke et TÜV mærke, jvf. de gældende EU regler om tomgangsforbrug. Det samme gælder jeres bekymring om varmeudvikling. Den leverer max. 15 W, sandsynligvis med en effektivitet på  ca. 90%, dvs. et par W i varmetab.

Tak for den afklaring. Jeg er fra den gang, hvor Stærkstrømsbekendtgøren hed Størkstrømsreglementet, hvor alt skulle være D-mærket, og hvor man havde valget mellem LK og Nes, så jeg farer nemt vild i de nye regler.

Dan

Har du et link til kontakten? Bare for nysgerrighedens skyld ;) 

Ja man kan som gammel rotte fare rundt. 

Typ K (DS 60884-2-D1) "dansk stik",
Typ E (CEE 7/5) "fransk stik"
Typ F (CEE 7/4) "Schuko" med pillesikring (VDE0620) må gerne anvendes.  

Typ K og Typ E har pillesikring i standarden. Schuko fås stadig uden pillesikring - så pas på. 

Typ E og Typ F indsatser kræver EURO-dåser - og det er de færreste der har dem i væggene. Dåserne er kæmpestore. Til glæde for elektrikkeren. Arkitekter hader de store klodser og drømmer om de de smalle NES minitangenter. 

Eurodåsen er så stort at du kan få hvad som helst i indsatser, USB strømforsyninger, Radio, WLan Access points.... younameit. 

Uden at have aktier i foretagende må jeg tage LK og Schneider i forsvar. Kigger du efter kvalitetsindsatser og tangenter på det tyske markedet finder du hurtigt ud af en Gira 55 eller en Berker/Hager koster nogenlunde det samme som en LK Fuga.

At man sagtens kan lave billige stikkontakter til Typ K viser Harald Skrald. Der fås Typ K stænktæt stikkontakt med afbryder til 25 kr - prøv at montere 5 af dem - så ved du hvorfor de er så billige. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis