Bil - Rustbehandling

Hej.

Jeg har en Hyundai I10 fra 2009. Den har fået pava i 2013. Jeg har spurgt mekaniker om, hvad jeg skal gøre mht. Rustbehandling. Jeg vil beholde bilen 4 år mere, så har den gået 200.000 km til den tid. Han fortalte mig, at han nok var den forkerte og spørge, da hans interesse lå et forkert sted ?

Han fortalte dog, at der ikke er noget rust og se i bunden af bilen.

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal give den en undervognbehandling eller ej.

Hvad er jeres mening ?

Kristian
Hej. Jeg har en Hyundai I10 fra 2009. Den har fået... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har personligt aldrig set nogen, men flere reklamerer med det -mod merpris.

Jeg ved ikke om det er blevet bedre, men tidligere var der fejl i sprøjteskemaerne, så nogle modeller fik ikke den behandling de skulle have. Bla a de små Audier tabte næsten bagskærmene.

Det er Tektrol jeg overvejer. Dem der skal udføre arbejde i Viby har mine kollegaer anbefalet. Det er en 2 lags behandling:

• Afmontering af inderskærme og dæk plader
  • Højtryksrengøring af vogn med varmt vand
  • Karrosseri kontrol
  • Tørring med varm luft
  • Sprøjtebehandling af motorrum, døre, klapper og udsatte steder i motorrum med lyst produkt
  • 1. lag, bund: Tyndt produkt med høj indtrængningsevne.
  • 2. lag, bund: Forsegling, produkt med indtrængningsevne som efterfylder samlinger og beskytter 1. lag 

Det må være OK. Prisen er i ihvertfald 3500

Kristian

Ja det lyder som et godt valg..

Selv om selve bunden ikke er slem til at ruste, er det godt at få given den alligevel, for så får bærearme, bremserør, og diverse en behandling, så de ikke ruster væk.-.

Vi prøver igen, i morgen --

Når man skal til syn, skal bremserør være rengjorte. Kristian, det er også vigtigt, at paneler bliver sprøjtet indvendigt og specielt bagskærmshulrum lige bag bagdøre

Jeg har været til syn "et utal gange" og aldrig renset bremserør, og heller ikke fået kommentarere fra syn.

Har en enkelt gang fået kasseret et bremserør, der sad oppe bag en plastafdækning, og havde ikke rigtig noget rustbeskyttelse. Synsmanden pudsede lidt smergellærred, og kunne konstatere gravrust.

En anden gang pudsede de lidt på et rør, og kunne konstatere at det var i orden, de var så flinke at spray textyl på bagefter.

Vi prøver igen, i morgen --

Hvis bilen er fra 2009 og forventes kassabel om 4 år (2021), så ville jeg godt nok tvivle på at den kunne nå at gennemtære nogen steder. Det tager gerne pænt over 10 år på nyere biler. Og da den allerede har fået én omgang, så har du allerede flyttet gennemtæringsdatoen længere ud i fremtiden.

Det vil kun måske påvirke salgsprisen, men hvis vi er nede i 5-10.000 kr klassen, så er 3500 kr for meget at bruge - dem får du ikke igen.

Det eneste argument for at gøre det er at den måske (måske!) holder sig pænere i lakken de næste 4 år - altså ikke udvikler rustbobler i dørbunde, for-/bagskærme og bagklap, hvis de får en god gang hulrumsvoks. 

Laver alt selv - koste hvad det vil!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis