fastgørelse af rem.

Jeg har nogle 12 mm. gevindstænger der går ned i fundamentet som jeg skal have gjort fast i tagremmen som ligger oven på indermuren. Kan jeg bare tage nogle alm. vinkelbeslag og skrue fast på bagsiden af remmen og så et par møtrikker eller skal jeg bruge et specielt beslag??

remmen er 2x4 tommer

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville tage den sikre løsning og lade gevindstænger gå op igennem remmen, sætte en stor skive på, spænde møtrik og skære resten af gevindstang af. Jo længere væk fra remmen du kommer med fastgørelse af gevindstang, des mere vil den prøve at "vælte" remmen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis Elmands løsning ikke kan lade sig gøre, ville jeg placere en opklodsning på formuren i samme højde som overkant rem. Så ville jeg lægge et stykke regel eller lignende på tværs af din ydermur (på din rem og opklodsningen). I denne overligger skal du så have boret et hul til din gevindstang så tæt på remmen som muligt. Dette vil give dig er lige træk på remmen. Husk lige at fastgøre overliggeren til remmen.


Søren O

Gevindstangen skal have fat i dine spær og ikke i remmen. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Nu er det altså ikke givet at gevindstængerne lige passer så de kan fastgøres til spærene. Det skulle jeg have tænkt på da det blev støbt jo😉 men måske kan jeg lave en form for udveksling mellem 2 spær i noget kraftig tømmer og så lade gevindstangen gå igennem den. Jeg må se om det kan lade sig gøre.

Simpson strongtie har en udmærket beskrivelse af hvordan det kan laves med deres beslag 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis