Ophæng til bremsekabel/stang under vognen?

Hej alle.

På min campingvogn er bremsestangen (den bevægelige stang under vognen fra påløbsbremsen og ned til baghjulsakslen) ophængt under vognen i nogle kraftige gummistropper.

En af disse gummistropper er knækket.

Hvad hedder sådan en strop? Jeg har forgæves søgt på nettet, men kan ikke finde noget der ligner.

Hvilket materiale egner sig til at lave en ny strop, hvis jeg ikke kan finde en original?


Midt på billedet kan man se stroppen. Den sidder stadig fast på stangen, men stroppen hænger nu løst nedad, istedet for at sidde fast på undersiden af bundplade.


På forhånd MANGE tak for hjælpen!


Mvh Jacob

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke bruge en "stigestrop", f.eks. fra Harald Nyborg - 4 stk for kr. 30,-



Søren O

Har altid selv brugt patentbånd til ophængning af kabler og stænger under campingvogn/trailer. Stænger og kabler overtrækker jeg med et stykke flækket slange på kontaktstedet og bøjer båndet omkring og holder båndet sammen med en 6mm bolt om emnet. Det holder i rigtig mange år hvis du laver bløde kurver på båndet i stedet for et skarpt knæk. Det kan snart ikke blive billigere på den måde.    

https://www.jemogfix.dk/patentbaand...4/9813513/


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis