Hygrofore

Hej

Ved godt det ikke har noget med varme og gøre, men derimod vand.

Jeg har en gammel hygrofore jeg gerne vil have skiftet til en ny med membran. Men hvordan regner jeg størrelsen ud?

Min pumpe sidder oppe i brønden på marken, har sandfilter på, den starter ved ca 3 bar og køre så op på knap 5 bar før den slår fra. Idag tror jeg der sidder en gammel 120 liters beholder, men er 100 liter så nok?


Mvh

 

Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor ønsker du at skifte ? Hvis pumpen blot starter ofte kan det hjælpe at slukke den og lukke alt vandet neden ud af beholderen. Altså å du er sikker på at den er fuld af "ingenting" eller rettere sagt luft. Er det på grund af utæthed er det naturligvis nødvendig med en ny. 

Det er ikke så vigtig hvor stor din hydrofor beholder er. Er den lidt mindre vil pumpen blot starte lidt oftere. Den gamle beholder indeholdt som beskrevet blot luft over vandet, De nye med membran kan have et lille fortryk over membran og er derfor mere effektiv. 

Jeg er sikker på at 100 l rigeligt erstatter en gl. 120 l 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der vil altid være rust et stykke tid efter man har rodet med rørene, hvis der er gamle rør tilbage.

Du kan jo tømme din hydrofore for vand, og få skyllet evt snavs ud.


Vi prøver igen, i morgen --

Nu er der bare gået 3 uger og det eneste sted der kan være rust er hygroforen. Så tænker hvis den har 50% mere rust på indvendig side end på udvendig, så er det tid til at skifte den til en ny


Mvh

 

Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis