Siemens opvaskemaskine m. aquaStop tager ikke vand ind - what to do?!

Hej kære LDS'ere.Jeg har læst i mangt og mange forskellige tråde omkring ikke-fungerende Siemens og Bosch vaskemaskiner, men mangler stadigvæk tricket der kan afhjælpes vores opvaskemaskinekrise (børnefamilie uden opvasker er sucks!).

For nogle dage siden stoppede vores opvaskemaskine med at kunne starte og vi kunne via fejlkode lure at det handlede om vandtilførsel. Vi har prøvet alle de gængse metoder så som at rense filtre, fjerne vand nede under filteret, rense filteret på vandrøret osv - ingen forskel.

Når maskinen startes brummer den lidt som vanligt, hvorefter aquaStop/vandtilførslen begynder at brumme. Vi har haft siden af og kan se at der kommer lidt/noget vand ind vandsystemet på siden. Jeg har også tjekket for, om el-ledningen var snoet om vandslangen som en havde haft som løsning. Vi ville gerne kunne rense/afkalke dette 'vandsystem' som sidder på venstre side af maskinen når man afmonterer sidevæggen, men vi har simpelthen ikke kunnet greje hvordan det skal kunne lade sig gøre - derfor vedhæfter jeg lige nogle billeder. 

Vi har kun kunnet tage de to rør til venstre af og lade vandet løbe ud, og så der hvor vandslangen løber ind i vandsystemet efter den hvide dims/aquaStop og rense lidt med en piberenser. Som billedet viser står der en masse misfarvet vand, som vi ikke kan få ud. 

På indersiden er der den fætter her, som er en del af en låsemekanisme, måske, som holder vandsystemet på plads.

Så altså, jeg efterspørger gode ideer til hvordan dette vandsystem kan afmonteres for at blive renset.
Og vurderinger af, om det overhovedet er her fejlen ligger, eller om jeg burde fokusere min opmærksomhed et andet sted.

Jeg har også læst noget om nedløbsrør og indgangsstuds, men hvor fan' er det henne af?!

Vh den forvirrede og ude på dybt vand forsøgende gør-det-selver!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har du tjekket om der kommer vand ud af hanen den er monteret på 

det er den ventil der brummer der ikke åbner .Jeg tvivler meget på at det er sidekammeret der er tilstoppet men prøv da og pille slangen helt til venstre af og komme i en spand og start maskinen .Der skal komme vand ud af den ligeså snart vandventilen begynder at brumme  

Så er det afprøvet og vandet strømmede ud med det vuns. Så den teori er også falsificeret! :-) Andre gode bud?

nå den starter kan du så se der kommer vand i kammeret ?

ellers prøv og pil kammeret af plast holder inde i maskinen skal bare drejes som en stor møtrik. hæld noget vand igennem det.hvis der kommer vand igennem kan det kun være saltventilen eller saltanlægget der tilstoppet 

Hej

Fandt du en løsning?

Tror vi har samme problem... 😳

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis