Hej alle
Først og fremmest skal det siges at jeg mest er på udsigt efter at øge komfort/indeklima i huset, og at en eventuel energibesparelse er sekundær.
Info om huset:
163 m2 fordelt på 2 badeværelser, bryggers, køkken, stue, soveværelse samt 3 børneværelser
Køkken samt det ene badeværelse er renoveret med 300 mm isolering samt gulvvarme.
Huset er bygget i 1968 samt tilbygning fra 1973
Gulv i huset (hvor der ikke er renoveret) har en 50 mm isolering
Hulmuren er isoleret med 75 mm bats samt at denne isolering er gennemgået i slutningen af 2016 hvor den stadig var intakt
Der er monteret vildspær/vindbegrænser i slutningen af 2016
Der ligger 250 mm isolering på loftet.
Vinduer samt døre er fra da huset blev bygger, med undtagelse af større vinduesparti og dør i stuen. Disse er udskiftet i sommeren 2016 med lavenergi glas med varm kant.
Huset opvarmes med fjernvarme.
Mit spørgsmål:
Jeg kunne godt tænke mig at øge komforten i huset, da vi specielt om vinteren oplever at huset kan virke meget koldt og der ofte føles et træk fra væggene af (kuldenedfald). Ydermere opleves der fugt og deraf skimmel inden på det ene børneværelse, helt nede i hjørnet. Der er målt temp. nede i hjørnet på ca 6 grader, hvor temp. midt på væggen var 20 grader. Den udvendige temp. på måletidspunkt var - 4 grader
Der er vedhæftet billede af plan, hvoraf rum med renoveret gulv er streget over.
Det skal siges at jeg har et umiddelbart budget på ca. 130.000 kr til materialer, og at jeg har tænkt at udføre alle opgaver selv i det omfang som det er tilladt.