Nye regler - klippekort

Jf. Jyllands Posten blev en ny regel om klippekort indført fra 1. oktober 2003.

Ved 3 klip inden for 3 år skulle man til ny køreprøve/teoriprøve.

Jeg troede i min naivitet det galt unge fra 18-25 år som tidligere omtalt i dagspressen, men det gælder alle.

Så kære venner - en overskridelse på 30% af hastighedsbegrænsningen = 1 klip. Over 160 km/t på motorvej = 1 klip - at køre over for rødt eller lave en brøler i trafikken = 1 klip, og det bliver først slettet efter 3 år.

Det eneste jeg har kunne finde om det, for at få bekræftet at det ikke er en "avisand" er dette link, hvor man foreslår(!) men samtidig skriver det skal være i kraft fra 1/10.

http://www.justitsministeriet.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=70455

De kunne godt reklamere lidt mere for så skrappe krav, eller er der nogle der kan tilføje noget?

Mvh. JørgenE
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen.

Ja, jeg kan da tilføje noget. Du sidder vist for meget med snuden i skærmen og roder med Lav-Det-Selv :-)
Der har været "reklameret" kraftigt med dette lovforslag i lang tid nu....

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hej

Jeg har da hørt om forslaget, men ingen dataljer og ikke noget om tidspunktet for ikrafttræden.
Synes også godt det kunne være meldt betydeligt tydligere ud.

mvh Anders Kruse
Hej Jørgen

Har du et link til JP's artikel ???

Klippet fra dit link finder jeg denne tekst :

"Trafiksikkerhedspakken vil indeholde følgende initiativer:

1) Klippekortsystem for kørekortindehavere

Regeringen vil foreslå et klippekort for grove færdselsforseelser, så bilister og motorcyklister efter 3 grove forseelser inden for en periode på 3 år får en betinget frakendelse af førerretten og skal op til en kontrollerende køreprøve. Hermed bliver der sat hårdt ind over for de personer, som gentagne gange begår alvorlige færdselsforseelser. "

Men som jeg læser det er det jo kun en forpligtigelse til at fremlægge en handlingsplan inden 1 oktober, og at den vil indeholde en del tiltag fx det med klippekortet.

Men at det skulle være vedtaget og igangsat kender jeg heller ikke noget til. Det er jo et debat emne der med mellemrum har været fremme i de senere år, men at det skulle være indført kender jeg heller ikke noget til...

Men måske man ved jo ikke !

Venligts Njord smile

MVH Njord
Hej Njord.

Jeg har ikke nogen link til omtalen i JP, da jeg holder avisen.

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis