Lille kabelkanal hvilklen?

Hej,

Hvad bruger I som kanal til de tynde ledninger fra møbelspots under køkkenskabe? - Spot sidder midt under overskabene og gå op bag skabet. De skal godt nok være små/tynde de kanaler   

Hilsen Torben

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingen. Borer i stedet fra bagsiden af skabet vandret halvt igennem bundpladen i skabet, så ledningen kan trækkes skjult.

jenshøj skrev den 24-08-2017 16:57:35

Ingen. Borer i stedet fra bagsiden af skabet vandret halvt igennem bundpladen i skabet, så ledningen kan trækkes skjult.

 Ja den idé fejler bestemt ikke noget bortset fra, at mine skabe er hængt op med frisider, skabe lukket mod loft, møbelspot monteret og ledning samlet øverst i et skab ved driveren   Jeg nu ikke meget for en lille limkanal, men tænker på om jeg ikke kunne på noget hvidt dekorationstape jeg pænt kunne sætte over ledningen. Ledninger har "desværre" et lille fastmonteret stik = forholdsvis større hul i bundpladen vil det kræve. 

det stik der er fast monteret, prøv og tjek om der er nogen små stifter der kan presses ind med en nål så de 2 ledninger kan trækkes ud af plast stikket.

ledningerne er monteret så kan de og så komme af igen, ellers afmonter ledningen ved lampen

Jeg har haft held til at lime sådanne ledninger direkte op under skabet med varmlim pistol. Jeg kan godt komme i tanker om at klippe disse små stik af, og så samle  ledninger fra alle spots i 2 samlemuffer lige ved driver. ( altså hvis det er 12 V ) 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 24-08-2017 21:14:09

Jeg har haft held til at lime sådanne ledninger direkte op under skabet med varmlim pistol. Jeg kan godt komme i tanker om at klippe disse små stik af, og så samle  ledninger fra alle spots i 2 samlemuffer lige ved driver. ( altså hvis det er 12 V ) 

 Mine møbelspots kører 6 volt   Desværre er det blevet for sent med skjult ledningsføring. Jeg vil også lige overveje limløsningen. Du samler evt. i samlemuffer - du klipper fordelingsstikket af så også?

Ved type med løs fordeler ja så klippes den af. 6 V er naturligvis også ok. 

 Ved typer med fordeler som en fast del af driver, så kommer der 1 stik med ledning ud af driver og så fordele med alm. samlemuffer. Jeg er sikker på at det er ligeså godt som de fordeler skinner. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis