Enkelt eller dobbelt lag gips til indervægge

Halløj!

Jeg er igang med at købe hus. Det er et helårshus som ligner et sommerhus. Jeg vil derfor gerne gøre det mere lækkert, bl.a. ved at sætte gipsvægge op indvendigt. Lige p.t. er det træpladder over det hele.

Jeg kan ikke få lov til at sætte billeder ind her. Men her er linket til annoncen:

https://www.edc.dk/alle-boliger/jyderup/4450/provstev%C3%A6nget-2/?Pid=44502426&utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks&cid=boligsiden_website

Min svigerfar siger at vi skal sætte 2 lag gips på... Jeg kan ikke forstå hans forklaring. Jeg syntes det er dyrt nok i forvejen at skulle købe til 1 lag i hele huset.

Jeg skriver derfor herinde for at høre jer, kloge mennesker, hvad i mener/anbefaler. Jeg vil gerne gøre det "ordenligt", så det bliver lækkert, pænt, og holdbart. Men gider naturligvis ikk spille penge eller arbejdskraft på noget der ikk er nødvendigt. 

Er det så nødvendigt med 2 lag gipspladder over det hele, eller kan jeg godt nøjes med 1?

På forhånd tak! :-) 

Mvh Danny,

Halløj! Jeg er igang med at købe hus. Det er et... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har kun gode ting at sige om fibergips - har selv udskiftet nogle alm. gipsplader i sommerhuset til fibergips. ( har kun et lag ) Det koster ca. det samme som 2 lag alm. gips - men mindre arbejde :-)

Tungere og mere formstabilt end alm. gips og du kan skrue skruer direkte i ligesom i træ.

Og nok så væsentligt kan du nøjes med et enkelt lag og stadigt få en stabil væg.

Melder pas til om de kan monteres på de gamle trævægge - jeg ville nok fjerne træet og montere fibergips efter anvisningerne fra fabrikanten. Lige så meget for ikke at ændre på vægtykkelsen.

Og som nævnt : få opdateret dine elinstallationer når du alligevel skal renovere væggene - stikkontakter kan man kun få for få af :-)

Du kan få en ide om omfanget her :

https://www.fermacell.dk/dk/docs/fi...edning.pdf

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også