Erfaring og hjælp til Philips Hue

Har lige købt et startsæt og et par ekstra pærer fra Philips og syntes det fungere super, dog har jeg nogle ting jeg ikke umiddelbart kan finde svar på, som jeg vil høre om der er nogen her der kan hjælpe mig med :

Vi har udvendigt lys der styres af et skumringsrelæ og ur. Jeg tænker på at skifte et par af pærerne med Philips Hue, så når det udvendige lys slukker på et tidspunkt, så kan jeg selv aktivere de ar pærer jeg har skiftet til at tænde udenom skumringsrelæ og ur, men jeg er i tvivl om, om det vil virke, da pærerne fra Philips, jo umiddelbart kræver at kontakten inde er tændt?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil ikke virke, da strømmen til pærerne bliver afbrudt, når skumringsrelæ/ur afbryder.

Pærerne gemmer i øvrigt heller ikke det lysniveau, de er indstillet til, så selv om man sætter dem til lavt niveau, vil de tænde på fuld styrke, når skumringsrelæet tænder dem.

Du kan koble skumringsrelæ og ur fra, så der altid er strøm på pærerne, og så bruge Hue's motion sensor som skumringsrelæ.

Tak for det hurtige svar.

Kan pærerne mon holde til at være udenfor.

Problemet  er også at jeg har 11 pærer E 27 som så skal skiftes ud.

Vil det sige at Hue fungerer ved at der reelt altid er strøm til pæren, men en afbryder i pæren slukker for strømmen?

Så vil de heller ikke kunne fungere rigtigt hvor man i forvejen har en lysdæmper koblet til?

En ide?

Kunne jeg evt tage en eller to af mine udvendige lamper og koble dem direkte til fasen fremfor tændledningen, og så styre dem direkte fra telefonen

Ulempen er selvfølgelig at de så ikke vil være tændt sammen med de andre der kører på ur og skumringsrelæ, men jeg kan vel lave et setup der tænder dem ca samme tid og slukker ca sammetid?

Jeg prøvede en af pærene ude på terassen, men det skal Out of et eller andet og åbenbart kan vores trådløse internet ikke nå derud  

Jeg skal vel altid have forbindelse på nettet på pærerne?

Hvor imod telefonen bare skal have net af mobilt eller internet?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis