Træpille Silo

Hej,

Jeg får installeret et nyt pillefyr i næste uge. 

Og til det pillefyr regner jeg med at der med tiden skal tilsluttes en stor silo (4-6tons) så man kan få pillerne blæst ind.

Men sådan en Silo skal vil have et rimeligt godt underlag at stå på ikke ? 

Der hvor jeg regner med at siloen skal stå nu, er der i forvejen støbt betonlag (gammelt gulv fra en lade) - jeg er bare bange for at dette betonlag ikke er stærk nok til at kunne holde til de mange tons. 

Så er der nogle ved hvor stort et fundament jeg skal lave for at det er stærkt nok?

Hej, Jeg får installeret et nyt pillefyr i næste... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Når du får siloen er der sikkert allerede en plade under hvert ben, så den er klar. Men ellers 10 x 10 cm jernplade vil hjælpe rigtig meget eller noget andet du lige har 1 flise måske.  Husk at det kun er maks ca- 2 tons pr. ben så det er faktisk meget lidt på en betonplade. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Kovas@ tak for svar - jeg finder en stærk plade af en art som jeg stiller hvert ben på. 

Jeg håber også det bliver godt. Det bliver godt med et fyr der kan tænke lidt selv - lige nu opvarmer vi med et gammelt brændefyr uden nogen akkumuleringstank så når vi ikke fyre bliver der koldt! 

Ja med et gammelt brændefyr bliver du glad for et træpillefyr. Det har en meget højere virkningsgrad. Og så styre det jo selv i forhold til den varme du behøver.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

off. topic. Når man får blæst træpiller ind, skal man påregne at det giver lidt ekstra smuld (mekanisk påvirkning). Og er det noget som er følsom over for smuld så er det netop NBE pillefyr´s sneglen. 

Hej Frank. 

Det er jeg med på.

Har ikke forstand på hvor følsomt fyret er.
Men fyret kommer ikke til at trække pillerne direkte fra den store silo. Den store silo vil blot komme til at fylde over i en lidt mindre inde i fyrrummet. 

Regner med at jeg skal have lavet en smuds skuffe på sneglen på den store silo

Annonce

Det nye RTB har ry for at være betydelig bedre til at håndtere smuld en Woody/skotte som er meget følsom for det. Folk har lavet de mest fantasifulde løsninger for at komme problemet til livs.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Ja alt lige fra madolie, elektrikerrør (fast kerne i ekstern snegl) huller og riller og jeg skal komme efter dig.  

Selv har jeg en Scotte BS med mini-tank, (kæft) jeg er træt af den, jeg skal virkelig være obs på evt. pillesmuld. Tror faktisk sneglen også kværner selv kvalitetspiller til smuld.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis