Rense B&S karburator...

Følg tråden
Redwood
Redwood
Postnr: 8723
Redwood Redwood

Hej, jeg har fået gnist på mit tændrør, takket være jer godt folk herinde - Tak & Great!

Da jeg købte min Texas fræser, så jeg den startet og alt virkede, dog fortalte sælger at Briggs/Stratton karburatoren, skulle have en snaps/dråber ovenfra, ved at fjerne luftfilteret, så startede den lettere. I dag kan jeg så starte fræseren, ved at gøre dette, men den går hurtigt i stå, jeg tænker karburatoren/tanken er stoppet og trænger til rensning, hvad mener i kloge hoveder om det? Og har nogen erfaring med en rensning, er det en større omgang? :)  

RW
je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Har du prøvet med fuld tank, så går det somme tider lettere...

Mener det skyldes dårlig membran i karburatoren så..

Men mon ikke Nitter komme på banen med et godt svar?

Hellere eje, end at leje.
Redwood
Redwood
Redwood Redwood Trådstarter

Super Jens den tager jeg med videre

RW
Nitter
Nitter
Postnr: 7700
Nitter Nitter

Jeg formoder din B&S er med membran karburator. Og der har membranen kun en begrænset levetid inden ventil-flapperne bliver så stive de ikke lukker ordentligt mere. Formoder motoren køre på sin anden eller tredie membran nu, så det er nok ved og være godt over tid for udskiftning.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
bobenontot
bobenontot
Postnr: 4100
bobenontot bobenontot

Dette er ikke løsningen på dit problem, men jeg har med held "sæsonstartet" plæneklipper og fræser med B&S motor på flg. måde:

* Fuld choker + fuld gas.

* Luftfilteret af.

* Læg hånden tæt over, hvor luftfilteret sad (der skal være helt tæt).

* Træk i snoren indtil motoren "tænder" og hoster sig i gang. Når der kommer liv, flytter man langsomt hånden - og skubber chokeren langsomt ind.

* Hvis muligt, monter luftfilteret mens motoren kører. Det kan være svært p.g.a. vibrationer.

(Nogen gange er man nødt til at være to om det, p.g.a. snorens placering.)   

Træd ikke på mine ledninger :o)
Redwood
Redwood

Skal jeg ikke tænke så meget i rensning af karburatoren så? Skal jeg bare skifte denne membran? Jeg er blevet fortalt sugeren, der vist har et filter i enden, kan være stoppet, kan det også være en mulighed?

RW
Silas
Silas
Postnr: København
Silas Silas

Filteret kan sagtens være en del af problemet, og koster i øvrigt ikke en formue at skifte...

Flere hjemmesider sælger kits til at "friske" karburatorer op. Eks lytek el haveparkdele

Men der kan også være mere tricky problemer - eks sugeslangen, el forbindelsen der skaber vacum bag membranen.

Prøv dog først youtube og tuning carburator - der flere gode instrukser

Vh, Silas

.

Redwood
Redwood

Tak Silas!

RW
Redwood
Redwood

Jeg har planer om at rense min karburator i eddike, for derefter at efterskylle den i en blanding af destilleret vand og bagepulver! - Griner i af mig, eller har nogen herinde prøvet det, og kan bekræfte det virker?

RW
Nitter
Nitter
Nitter Nitter

Det er da det underligste jeg nogensinde har hørt, lige med undtagelse af en forvirret person der engang mente at eddike er det eneste brugbare til og slukke en skorstensbrand med fra oven !!!

Brug almindelig benzin og vask af med den billigste rene malerpensel du kan finde.      

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Redwood
Redwood

Forstår dig godt Nitter, ovenstående har jeg fra en MC side, sådan renser nogle bikere deres karburator.

Mit udgangspunkt var karburator rens eller bremse rens, også fordi flaskerne er under tryk, så man kan se, om der er hul igennem, når man f.eks. sprøjter ind i enden af benzinfilteret. 

RW
Nitter
Nitter
Nitter Nitter
Ignition skrev den 29-08-2017 21:47:19

Forstår dig godt Nitter, ovenstående har jeg fra en MC side, sådan renser nogle bikere deres karburator.

Mit udgangspunkt var karburator rens eller bremse rens, også fordi flaskerne er under tryk, så man kan se, om der er hul igennem, når man f.eks. sprøjter ind i enden af benzinfilteret. 

Ja, den korteste vej mellem to punkter er altid den lige, forudsat vi ikke snakker storcirkel navigation. Hold du dig til den lige vej og lad være med at fylde noget i din karburator som motoren aldrig vil kunne gå på !!

Øh, mangler et billigt grin, på hvilken bikerside har du læst dig til de dumheder ??? 

Mvh. Leif.

Onliner:
Redwood
Redwood

Motorcykelgalleri  

RW
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Rense karburator
    Lav-Have
  2. Karburator på B&S