Rense B&S karburator...

Hej, jeg har fået gnist på mit tændrør, takket være jer godt folk herinde - Tak & Great!

Da jeg købte min Texas fræser, så jeg den startet og alt virkede, dog fortalte sælger at Briggs/Stratton karburatoren, skulle have en snaps/dråber ovenfra, ved at fjerne luftfilteret, så startede den lettere. I dag kan jeg så starte fræseren, ved at gøre dette, men den går hurtigt i stå, jeg tænker karburatoren/tanken er stoppet og trænger til rensning, hvad mener i kloge hoveder om det? Og har nogen erfaring med en rensning, er det en større omgang? :)  


RW
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du prøvet med fuld tank, så går det somme tider lettere...

Mener det skyldes dårlig membran i karburatoren så..

Men mon ikke Nitter komme på banen med et godt svar?


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg formoder din B&S er med membran karburator. Og der har membranen kun en begrænset levetid inden ventil-flapperne bliver så stive de ikke lukker ordentligt mere. Formoder motoren køre på sin anden eller tredie membran nu, så det er nok ved og være godt over tid for udskiftning.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Dette er ikke løsningen på dit problem, men jeg har med held "sæsonstartet" plæneklipper og fræser med B&S motor på flg. måde:

* Fuld choker + fuld gas.

* Luftfilteret af.

* Læg hånden tæt over, hvor luftfilteret sad (der skal være helt tæt).

* Træk i snoren indtil motoren "tænder" og hoster sig i gang. Når der kommer liv, flytter man langsomt hånden - og skubber chokeren langsomt ind.

* Hvis muligt, monter luftfilteret mens motoren kører. Det kan være svært p.g.a. vibrationer.

(Nogen gange er man nødt til at være to om det, p.g.a. snorens placering.)   


Træd ikke på mine ledninger :o)

Skal jeg ikke tænke så meget i rensning af karburatoren så? Skal jeg bare skifte denne membran? Jeg er blevet fortalt sugeren, der vist har et filter i enden, kan være stoppet, kan det også være en mulighed?


RW
Annonce

Filteret kan sagtens være en del af problemet, og koster i øvrigt ikke en formue at skifte...

Flere hjemmesider sælger kits til at "friske" karburatorer op. Eks lytek el haveparkdele

Men der kan også være mere tricky problemer - eks sugeslangen, el forbindelsen der skaber vacum bag membranen.

Prøv dog først youtube og tuning carburator - der flere gode instrukser

Vh, Silas

Tak Silas!


RW

Jeg har planer om at rense min karburator i eddike, for derefter at efterskylle den i en blanding af destilleret vand og bagepulver! - Griner i af mig, eller har nogen herinde prøvet det, og kan bekræfte det virker?


RW

Det er da det underligste jeg nogensinde har hørt, lige med undtagelse af en forvirret person der engang mente at eddike er det eneste brugbare til og slukke en skorstensbrand med fra oven !!!

Brug almindelig benzin og vask af med den billigste rene malerpensel du kan finde.      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Forstår dig godt Nitter, ovenstående har jeg fra en MC side, sådan renser nogle bikere deres karburator.

Mit udgangspunkt var karburator rens eller bremse rens, også fordi flaskerne er under tryk, så man kan se, om der er hul igennem, når man f.eks. sprøjter ind i enden af benzinfilteret. 


RW
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også