let og stabil ramme til transportabel plade

Jeg skal lave en transportabel model racerbane hvor jeg bygger selve banen op i 12 mm vandfast MDF, men altså ikke en hel plade kun selve vejbanen som er 9-15 cm bred.

Selve grundplanen skal være 310 x 160 cm og jeg skal derfor have en stabil ramme der sikrer at banen ikke vrider sig når den transporteres (på højkant) og når den står på sine ben i bordhøjde (ca. 70 cm), der skal også tænkes på at banen kan blive belastet af brugerne som kan støtte på den. samt at den jo skal være transportabel og derfor gerne så let som mulig.

Hvordan laver jeg en ramme, hvilke dimensioner og skal jeg bruge en tynd plade som underlag for at styrke stabiliteten, jeg skal under alle omstændigheder have bund under så der kan laves landskab mm.

Keld
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

"Lim" en ramme sammen i 25*25 mm firkantprofil, brug resterne af to længder til to tværstivere. Det vil formodentelig give den stiveste ramme og samtidig give den letteste. Som underlag til "skinnerne vil en 6 mm krydsfiner plade være rigeligt, forudsat folk ligefrem ikke skal op og danse. Du behøver ikke og have noget på undersiden.

Er du smart kunne banen laves så den kan deles på midten, omend den samlet vil komme til at veje noget mere.

Det er mine tanker. Pøj pøj med projektet.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis