Ønsker at fjerne en stolpe på min altan, hvem kan vejlede?

Jeg har sådan en stolpe midt på min altan/teresse, som jeg godt kunne tænke mig at få fjernet. På billedet er det nummer 3. 

Oprindeligt var altanen meget smal, jeg har så udvidet den, da den ikke rigtigt kunne bruges til noget. Men nu har jeg jo en stolpe midt på altanen. Den "understøtter" den limtræsbjælke der ligger ved nummer 2. Der ligger godt nok også en limtræsbjælke ved nummer 1 over vinduet. Jeg er lidt i tvivl om, hvor meget stolpen rent faktisk bærer limtræsbjælken. Limtræsbjælken er noget tvivlsomt understøttet i den ene ende, men det er sådan huset er bygget. Jeg ved ikke om bjælken over vinduet bærer det meste.

Jeg ville jo gerne have fjernet stolpen, da det ville give meget mere plads til et bord på altanen, men hvem skal man tale med, for at finde ud af om man kan fjerne sådan en stolpe? Måske kunne man forstærke limtræsbjælken med en stålskinne eller et eller andet...? Er det en tømrermester der kan vejlede en eller skal det være en eller anden bygningskonstruktør?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den stolpe har en mening og holder tagfoden oppe når det sner og nede når det blæser.
Få dig en bygningskonstruktør. Der skal nok regnes på tingene. Regn med en betydelig indgriben i tagkonstruktionen. 

 



Du kunne jo også lave et bord som sad "rundt" om stolpen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis