Nedsænkningsrør

Hej alle lds'ere. 

Jeg fik for et par år tilbage installeret nyt oliefyr. Jeg kan nu konstatere, at der dannes ret meget kondens i skorstenen, hvilket gør at fugerne løser sig og skorsten og den tilstødende mur altid er fugtig. 

Jeg har derfor besluttet, at jeg vil have et nedsænkningsrør i. 

Men er der nogen specielle krav til dette rør?  Eller kan jeg tage ned til den lokale smed og købe et rør, som så bliver støbt med lecanødder og cement? 

Håber i kan hjælpe.. 


Lars
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS. Det meget korte svar er nej.

 Det er støbte rør i noget leca beton som er godkendt til dette formål. Jeg har her et link til eksempel. Det skal sænkes ned oppe fra taget, og kræver et eller andet hejseværksom der er link til her. Så rørene sættes oven på hinanden, med en spændering så de ikke forskydes. Når det er sænket ned, støbes med leca rundt om så det står fast, der lægges ny topplade på skorsten så det ikke regner ind. Nede laves der hul til røgrør. 

Der skal etableres noget stillads eller anden platform at arbejde fra. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg er ikke sikker på en såkaldt isokern dur.

Jeg fik for nogle år siden et nyt oliefyr (ikke kondenserende), efter et års tid trak der løbesod ud gennem isokern, og ud i vægen, pga den lave røgtemperatur.

Jeg monterede selv en ø 80 mm rustfri foring, som var beregnet til formålet, det gik nemt. http://www.ventonordic.com/da/produ...taalforing

Du skal lige vende med din skorstensfejer inden du går i gang...

Lidt billeder fra mit project.

Det første billede er bunden, med renselåge, og afløb..






Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis