Kan det nu passe - eller er vi mon over i noget falsk markedsføring?

Faldt lige over denne annonce her:

"DER ER VARME I LUFTEN
Hvad ville du sige til, at komme hjem til et hus, som blev op til 60 % billigere opvarmet ?

En TOSHIBA varmepumpe optager energi fra udeluften, koncentrerer denne til langt højere temperaturer, som efterfølgende tilføres indeluften i hjemmet med en behagelig og langt billigere opvarmning.

Dine fordele ved en TOSHIBA varmepumpe:
- Du kan spare op til 60 % på varmeregningen.
- Det er en miljørigtig løsning.
- Den er et ideelt alternativ eller supplement til El / Oliefyr / Gas / Pillefyr.
- Din bolig kan stige i energiklasse og værdi.

Kontakt os på tlf. 47313221 / 47315251 og find ud af hvor meget du kan spare på din opvarmning. Vi arbejder med gratis og helt uforbindende vejledning / tilbudsgivning.
Gidex har 40 års erfaring inden for vedvarende energi - Vi installerer ca. 1.200 TOSHIBA varmepumper årligt i Danmark."

.........................................................................................................................

Bemærk teksten "Din bolig kan stige i energiklasse.." er det mig der er helt galt på den, for jeg har kun hørt om boliger der kan stige i energikassen ved tiltag som fx. bedre isolering (klimaskærm) - og sku da ikke ved at installere energibesparende anlæg som fx. varmepumpe i boligen. ? Jeg er forvirret..   

Faldt lige over denne annonce her: "DER ER VARME I... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Godt så, jeg ændre min overskrift til taktisk markedsføring.   For i det link jeg henviser til indregnes også prisen til energi fx. træpiller til 2 kr/kg. (hvem pokker ved sine fulde fem giver i grunden så meget for træpiller?).

Konklusion: Så hvis jeg skrotter mit gamle umættelige uhyrer til fastbrændselsfyr og installere et supergodt pillefyr med en virkningsgrad på 95% eller mere i min utætte ruin (hvor varmen fiser ud næsten ligeså hurtigt som pillerne bliver brændt af, har jeg energioptimeret min bolig til en højere energiklasse - er det korrekt forstået.?   


Du har nok ret.. men folket vil jo bedrages.. ;-)


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis