Skifte mailadresse

Skifte mail adresse kan det gøres nemt? Hvordan?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror det er meget nemt at skifte mail adresse. Men det bliver meget stille i de nærmeste måneder. Og du risikerer rykkere m.m. 

Din mail adresse er så mange steder at det er svært at få den rettet alle steder. At du ikke får invitationer fra venner og familie, kan du måske leve med, Rykkere fra kreditorer kommer heller ikke, så på en front giver det da midlertidig lidt ro. Der er så mange steder det skal rettes så det bliver ikke særlig let. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er ikke noget problem at finde en ny udbyder af mail-services. F eks. Google (gmail) og Microsoft (outlook) tilbyder mail-services ganske gratis.


Jeg vil stærkt anbefale, at du bibeholder den gamle mail-adresse i hvert fald mindst i nogle måneder, så du kan se, hvilke afsendere, som ikke har modtaget din besked om, at din mail-adresse er ændret.  Dermed undgår du de gener, som 'ev elmand' oplister.

Hej.

Tak for jeres svar. Det kommer sig af at den ofir.dk konto som jeg har nu bliver lukket fra nytår. Og bliver til godmail. Dvs at jeg, som jeg forstår det, så er jeg under alle omstændigheder er nødt til at kontakte alle for at oplyse om den nye konto. Efter at søndagsavisen/ godmail overtog ofir.dk har jeg ikke været imponeret over dem. Og har derfor oprettet en ny gmail. Håbede bare at der var en nem måde at gøre det på. For det virker noget op ad bakke, der erj nok mange som jeg ikke engang kan huske, som har den jeg har nu.

Ps. Hvis jeg går ind i min profil så kan jeg ikke rette den mail som jeg har tilknyttet lds.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Når jeg vil logge ind på min nye gmail så kommer der en af mine gamle ofirkontoer nedenunder og hvis jeg går videre med den så står der:  

Ved at udfylde denne formular opgraderer du til Gmail, e-mail fra  Google. Gmail virker på alle enheder, blokerer spam og meget mere.

  

Du vil kunne logge ind med din nye Gmail-adresse, som bliver den  primære mailadresse, der tilknyttes denne konto. Vi sender  kontoopdateringer, invitationer og andre underretninger til din  Gmail-adresse.

  

@ofir.dk bliver en alternativ mailadresse på denne konto, og du vil stadig være i stand til at logge ind med den.

  

Hvis du foretrækker det, kan du oprette en ny Google-konto med e-mail og lade denne e-mail være, som den er.


Hvor dan skal jeg forstå dette?  den er tilknyttet min gamle picasa konto.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Picasakonto? Betyder det, at du i forvejen havde en (mail)konto hos google, men nu har oprettet en ny?

Ellers betyder det at din gmail konto bliver din primære konto, og at din ofir konto bliver din sekundære konto. Men din ofir konto vil jo udgå, så begynd at rette til din nye emailadresse allerede nu. De vigtigste er, bank, b orgerservice og e-post. Send derefter en mail til dine kontakter om at du har fået en ny mailadresse. Desuden bør du have et mobilnummer, som du opgiver til google, for at de kan sende dig en kode, hvis du glemmer din adgangskode. Du får ikke nemt ved at få din kode, hvis du ikke kan opgive forskellige oplysninger som f.eks. nogle af de sidste mails, du har sendt o.s.v. eller et mobilnummer til at sende en kode, så du kan komme ind for at lave et nyt  kodeord. De passer meget på dine oplysninger.


fase
Annonce

Hej Fabrin.

Jeg lavede for en del år siden en picasa konto (tror det var før gmail kom op) som er tilknyttet en af mine ofir mails. Jeg har ikke før haft en gmail. Picasa er jo lukket nu og ændret til googlephoto men jeg kunne stadig logge ind med min ofir konto og så det  kode jeg nu havde. det er nok smart med et mobilnr så. Selvom det ikke huer mig. Ellers hvordan kan en anden konto hos et andet selskab blive min sekundære konto ved google. 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Kovas, mht. emailadressen her på LDS, så er muligheden for at rette email på brugerprofilen (midlertidigt) deaktiveret.

Så indtil videre, kan du bare skrive din nye adresse til mig. Så retter jeg den her.


Mvh. AllanE
kovas skrev den 20-08-2017 23:40:19

Hej Fabrin.

Jeg lavede for en del år siden en picasa konto (tror det var før gmail kom op) som er tilknyttet en af mine ofir mails. Jeg har ikke før haft en gmail. Picasa er jo lukket nu og ændret til googlephoto men jeg kunne stadig logge ind med min ofir konto og så det  kode jeg nu havde. det er nok smart med et mobilnr så. Selvom det ikke huer mig. Ellers hvordan kan en anden konto hos et andet selskab blive min sekundære konto ved google. 

 Kovas, picasa er ikke lukket, men bliver ikke opdateret mere. Så hvis du ikke har slettet picasa, kan du stadigvæk bruge den. Gmail skriver, at din ofir konto bliver din sekundære konto. Det betyder, at du kan få en besked med en kode til ændring af dit kodeord til din gmailkonto på din alternative konto. Men du får jo nedlagt din ofir konto, så den kan ikke bruges som alternativ konto. Derfor er det en ide at opgive sit mobilnummer, så gmail kan sende en kode til ændring af kodeordet til gmail. Jeg ved af erfaring fra andre, at det er næsten umuligt at komme ind på kontoen, hvis du ikke har opgivet en alternativ konto eller dit mobilnummer. Gmail passer godt på dit kodeord, så, hvis du ikke kan huske det og ikke har alternativer, så hedder det ny konto og kodeord, og dine gamle gmails er væk for dig.


fase

Hej Fabrin.

jeg kan godt se at det er smart med en alternativ konto så. godmail har allerede reserveret mine gamle kontoer bare med endelsen godmail.dk. Måke vil det være smart at beholde en af dem.

@ AllanE det vil jeg så gøre. Er det muligt at slå fra at man får en mail hver gang der er en som svare i en tråd hvor jeg også har svaret. Jeg synes det bliver til utroligt mange mails som man så skal bruge tid på at slette. Hvis man kunne lave så fluebenet var væk og man selv bestemte i særlige tilfælde om manville ha mails.



Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg ville vælge en konto som f.eks. [email protected] , som også giver dig gratis adgang til OneDrive med plads til 5 GB, så har du to mailkonti, hvor du kan angive den ene som sekundær konto til den anden og omvendt . Det er mit indtryk, at efterhånden som de forskellige firmaer bliver handlet, skifter de også uden at spørge brugerne, mailadresser. Så nu skal du igennem samme procedure med at meddele alle dine kontakter, at du har fået ny mailadresser fra [email protected] til [email protected] 


fase
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis