skrue der sidder fast i opvaskemaskine:(

Jeg skal have fronten af svigermekanikkens integrerede opvaskemaskine for at kunne sætte en skrue i der er røget af, men den har været monteret skævt fra starten og en af skruerne har sat sig fast, som i at jeg kan skrue lige så tosset jeg vil, men den drejer bare rundt, så den sidder godt i klemme.

Jeg har forsøgt at lave en lykke af ståltråd, men den kan ikke hives ud. 

Mit bedste bud er at få sat noget fast i skruen for at kunne hive den ud, men kan kun komme på at forsøge med en "ornepik", men så smadrer jeg skruen fuldstændig og kan slet ikke komme til hvis det går galt. Vil det mon virke, eller er der andre der har værktøjsforslag jeg ikke kender til?


På forhånd tak


/Lars



Mvh Lars Hansen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ikke ud som om du har ødelagt kærven, så jeg vil foreslå dig at prøve at skrue ud, samtidig med at du hiver i skruen, sætter en skruetrækker ind bag skruehovedet eller presser på enden af skruen. Det plejer at lykkes, men nok lettest med en skruemaskine.


Søren O

tak for svar Søren, det her er godt nok et billede af min maskine, men kærven er sådan set god (stoppede inden temperament tog over). Problemet er bare pladsen, der er ikke plads til at få noget ind bag skruehovedet. Man kan kun komme til "ligefra", da man skruen går lige ind i en skinne 


Mvh Lars Hansen

hvad med at prøve med en klat sekundlim på skruetrækkeren 


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Kombiner dine egne tricks:

Ståltråds løkke rundt om hovedet på bolten, samtidig med du skruer og hiver i skruen.

Andre gange skal der bare skævt press på, så man presser skruen over mod den ene side af hullet, for at tvinge den til at tage fat i "noget".


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis