Søgefjeder kan ikke komme de sidste 30cm

Hej alle,


Står og skal trække et CAT6 kabel i et flexrør hvor der allerede er er Coax kabel. 


Der går faktisk fint at få ind, gætter på at det kommer 18 meter ind og så kan man simpelthen ikke få det længere. I skabet med samlingerne af alle ledningerne kan jeg se flexrøret bevæge sig og hører søgeren, mit gæt er det meget lidt som mangler før den går igennem.


Har prøvet fra begge sider men ser ud som det er samme problem begge steder.


Kablet er et fra dogger AB, med metal søgefjederhoved. Har i nogle fifs og tricks måske løsninger til hvordan jeg kan få det til at lykkes?


Tak!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ikke kan få søgeren igennem, så sug en tynd snor igemmen med en støvsuger, og brug den til at trække søgeren. 

Nogen gange kan de også hjælpe at bruge lidt smøremiddel på enden.

Det er svært at få søgefjeder i et rør hvor der allerede er et kabel i forvejen. Den kommer let i klemme ved det gamle kabel. Du trækker coax kablet ud, efter at du har bundet en ledning eller søgefjeder til den. Så trækker du begge kabler i efterfølgende. 

Hvis søgefjeder er tæt på enden, er det ofte muligt at lave en krog på et stykke ledning og med den rode lidt inde omkring søgefjeder. Det er en god ting hvis der bliver presset lidt på i den anden ende. Så du afisolerer et stykke af en stiv 1,5 mm2 ledning og bøj en lille krog på enden. Denne stoppes så godt som muligt ind, og drejes nogen gange rundt. Ofte får den løsnet søgefjeder og i bedste fald får det fat i den.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Lyder fornuftigt bare at trække cat6 kabel-tv med hjælp fra Coax kablet som jeg ikke behøver. Hvordan gør jeg lettest? Er der nogle gode tricks?

Silikonespray

Blev lidt sæbe, og noget godt tape til at sætte dem sammen.

Det lykkedes og har nu fantastisk internet :-)


Tak

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis