Stort hul i betongulv

Hej med jer


I forbindelse med en større energirenovering i vores 60'er parcel hus, har vi fået fjernet en blæser der sendte luft rundt i kanaler under huset og ind i de forskellige rum - et såkaldt kapillæranlæg. 


Da den store blæser bliver fjernet overraskes jeg imidlertid af et 58 cm dybt hul under den, som jeg nu er i tvivl om hvordan jeg rigtigst muligt får fyldt op. 

Er det med mørtel, cement eller noget tredje? Skal jeg isolere det eller noget andet? Hullet er placeret i vores bryggers, væk fra ydervæg og vel nærmest midt i huset. 

Har tilføjet et billede af hullet herunde





3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er vel sand / jord i bunden. Fyld det op til 10 cm under kant med sand som du stamper godt for hver 5-10 cm lag. Enten med jomfru (brolægger) eller med din egen trampen rundt. Så støbes beton de sidste 10 cm. Jeg mener ikke det nytter at isolere det lille stykke hvis resten ikke er isoleret. 

Når nu du er igang med energirenovering skal gulvet måske senere hugges op og isoleres. Så er det noget bøvl med en 58 cm beton klods der skal hugges væk. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan fylde det op med Leca nødder/ærter til 10 cm. under gulvhøjde og så støbe resten ud med beton. Eller du kan fylde sand i og lægge en flamingoplade på f.eks.10 cm. i og så støbe de sidste 10 cm. med beton. Når hullet befinder sig midt i huset, som i øvrigt er fra 60 erne, er der vel ingen grund til at bringe det op på nutidens standard.




fase

Der er beton (og snavs og støv fra blæseren) i bunden, så vi er ikke direkte nede ved jorden. 


Men tak for svarene! Jeg må igang - det er nemmest, når man lige ved hvordan

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis