Badeværelse på 1. sal

Jeg skal til at lave nyt badeværelse på 1. salen. Der er ikke meget lofthøjde så jeg tænker at jeg vil lægge spåndplader med spor til 22 mm varmeslanger og så fliser ovenpå. Nogen der har erfaring med det? Er det en god ide?

Jeg vil lave en bruseniche med en Unidrain afløbsrende i den ene side men hvordan lave man fald ned til afløbet, laver man en kant ind til brusenichen og laver så det højeste punkt i nichen højere end gulvet udnefor eller laver man på en eller anden måde gulvet lavere i nichen. Gode råd modtages med kyshånd. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er faktisk meget let at svare på. Der er en ret enkel regel: Afløbet skal ligge mindst 30 mm under gulv højde udenfor. Måske ikke så nemt at udføre. Du bliver nok nødt til at tage op til 40-50 mm ( afhængig af gulvtykkelse udenfor ) af højden på bjælkelaget i dit badeværelse. Så må de forstærkes på begge sider måske, og et stykke ind hvor de har den fulde styrke.  Du skal nok bruge varmefordelingsplader også.

Jeg har lige færdig gjort en badeværelse neden under Her har jeg lavet det med ganske lidt fald på gulvet uden for bruseniche  derefter  4-5 mm kant ned og så almindeligt fald i bruseniche, hen imod et liniedræn. Jeg har så en glasdør, der lige netop står inden for denne kant, så vandet der løber ned ad døren ikke løber ud på gulvet. Det virker rigtig godt.

For ca. 10 år siden lavede jeg samme øvelse som dig på 1. sal. Der lavede jeg en "dæmning" før bruser, på ca. 50 mm i højden og ingen afløb i resten. Det ved jeg godt er skide ulovlig. Der er også kommet nogle løse fliser i bruseniche, så planen er at det skal laves om inden for 1 år. Men hvordan får jeg hugget / savet gulv op uden at det kommer til at gå ud over gulvvarmeslanger ? ? Nå det løser sig nok når det bliver aktuel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis