Kommentarer til projekt: Et højt skur 4,2mtr (tegning/planlægning fase)

Her samles kommentarer til projektet: Et højt skur 4,2mtr (tegning/planlægning fase)

Kommentarer vises både her og på projektet.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne være en god ide med et vindkryds. 

Selvom du ikke behøver at regne statikken på bygninger under 18 m2, så skal de stadig holde. 


Dette projekt har fået en reboot.

Jeg vil gerne have et skur/værksted til at rode i så er gået i tegne fasen.

Opbygning fra
  1. randfundament i 90cm dybde cement støbemix forhold 1:7 https://issuu.com/aalborgportlanddk/docs/goer_det_lettere_at_goere_det_selv_vejledning/10 
  2. Fundamentsblokke 15 x 20 x 50 + gevindstænger (M12x1000 mm elgalvaniseret er det tilpas tykkelse?)
  3. Murpap 15cmx20m pf 2000 (denne sikre vel at der ikke kan komme fugt op på træet?
  4. Bundrem: 45x145 mm trykimprægneret fyr reglar
  5. Vægge: 45x145 mm (kan jeg bare bruge alm reglar eller skal det være spærtræ her?)
Er overstående fornuftigt nok

størrelsen er 596 x 336 cm
Skurret er placeret i hjørnet af grunden 3mtr fra begge sidder fra skel. Det gør så jeg må bygge afstanden x 1.4 = 4.2 mtr højt skur.

Havde tænkt at lave væggene i et stykke men tænkte at det bliver lidt umuligt at rejse. Så tænker at lave det i to step.

"loftet" skal bruges til opbevaring så jeg får mere gulvplads i skuret så det også kan bruges som aktivitets rum.
spg til billede 07# & 08# er det fint nok understøttet overdøren 3x 145x45

Afstanden mellem 145x45 i vægge er 600mm så jeg kan få 150mm isolring stykker. Tænker at sætte et stykke i midten til at samle osd pladen på som bliver vægbeklædning indvendig 10mm

Skal disse være forskudt eller det fint nok de på linje hvor pladerne samles.

Bygning beklædning bliver opbygget således:
  1. Vindpap 
  2. Musestop 25x25mm
  3. 25x45mm afstandlister 
  4. Fibercement SCG Smartwood Plank 8mm 2400x200
Skuret kommer til at ligge fra 2.1mtr fra huset målt fra muren til beklædning af skuret?
Vil det være noget problem i forbindelse med brandfare:Taget bliver en to papløsning på tagbrædder hvor der fer&not? nogle der kan fortælle om 2.1 er fint nok med de materialer jeg har valgt på ydersiden?

Tagbrædderne kan de også bruges som gulv på loftet i skuret eller er der andre billigere materialer?
Hej.
- Fundament udføres i en bredde af 300 mm.
- Letklinkeblok, ok
- Gevinstænger, ok. Der afsættes 3 på hver side af langside. Altså en i hvert hjørne og en på midt. Instøbes i fundament og fastgøres til bundrem.
- Fugtspærre, ok. Rem behøver ikke at være impr. når der er fugtspærre.
- 45 x 145 mm reglar, ok. Opsættes med Maks indbyrdes afstand for midt til midt 600 mm. Dette er ift. bæreevne, isoleringsstykker og maks. afstand for bæring af osb plader og fibercementplader. Afstandslister c/c 600 mm.
- Overligger over dør er ok.
- Da der isættes mere end 100 mm isolering er det en rigtig god ide med en dampspærre eller anvende en osb plade der er min. 18 mm tyk så bruges osb pladen som dampspærre. Samlinger behøver ikke forskydes hvis der kun udføres 1 lag og de ikke skal efterbehandle.
- Afstandslister udføres som impr. 25 x 56 mm. Ved fibercement samlinger, impr. 25 x 95 mm, står helt sikkert i producentens anvisninger.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Er der en fordel at anvende Letklinkeblok  aka lecablokke frem for fundamentblokke?
Havde tænkt på fundamentblokke da man kunne støbe noget stål ned og forbinde dem sammen stærkere styrke??

30cm fundment skal det forståes således hvis jeg sætter en 15cm bred letklinkeblok eller fundamentblok H så skal der være 15cm til hvert side?

Har fået tegnet lidt videre. Er gevind/anker punkter placeret fornuftigt nok?


Fugtspærre = murpappen under bundremmen?

Overligger over døren har jeg lavet om til 2x 145x45mm med isolering imellem istedet for 3x 145x45. Den holder vel stadig eller?

forstår ikke helt dette:

- Da der isættes mere end 100 mm isolering er det en rigtig god ide med en dampspærre eller anvende en osb plade der er min. 18 mm tyk så bruges osb pladen som dampspærre. Samlinger behøver ikke forskydes hvis der kun udføres 1 lag og de ikke skal efterbehandle.

Men når skuret ikke får fast varme så kan der jo opstår kondens pga temp forskelle hvis der er en dampspærre? eller vil en solarventil kunne bringe fint udluftning til at holde det kondens frit med dampspærre. Bruger 10mm OSB3 da det er det billigeste dæk materiale til prisen.
Forskudt samling på OSB3 pladen for bedre styrke eller hvordan skal det forståes?
Jeg tænker at smide 150mm i så der vil du anbefale en dampspærre for at udnytte den tykke isolering?

- Afstandslister udføres som impr. 25 x 56 mm. Ved fibercement samlinger, impr. 25 x 95 mm, står helt sikkert i producentens anvisninger.

Fand dette 22mm afstand, men meningen med afstanden er det så luft kan transporteres væk fra isoleringen eller? Mine reglar er jo kun 45mm bredde så du forslår at sømme en afstand liste på der er 95mm bred`? giver mere plads at fastgøre på kan jeg se.
https://ipaper.ipapercms.dk/BMCDanmark/bmc-danmark/brochure/scg-smartwood/?page=6

Lige tjekke lecablokke kontra fundamentblokke.

Pga isoleringsevne så bliver det lecablokkene. Dem jeg skal benytte er vel Leca 800?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis