Problemer med udeterrasse og vand

Min mors udeterrasse har et problem, da der løber vand ind et par steder, der hvor terrassens tag støder op til huset. 

Jeg vil gerne forsøge at lave det for hende, og havde tænkt mig, at problemet kan løses ved at lægge en fugekant der hvor plader og træplader (se foto) støder op til hinanden. 

Hvad slags fugemasse skal jeg bruge?


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er da godt en lidt alternativ anvendelse af inddækning. 

At fuge vil efter min mening svare til at sætte en prop i røven hvis man har diarré. Det var meget bedre at lave det om så vandet ikke bare pladrer ned på trapez pladerne. Måske en stor aluvinkel der kan nå helt op under den eksisterende inddækning kunne gøre det.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er sådan set ingen inddækning på terasse taget. Det man ser er den oprindelige inddækning på stern, over den skjulte tagrende. Den del er vist meget almindeligt. Jeg tror en silicone fuge vil kunne afhjælpe get, men der er lang vej op og ned ad trapez bølger. 

Hvis du laver inddæning oppe fra nuværende inddækning skal du have nogle skumklodser under der passer til trapez pladerne. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Kermit. Tak for dit svar. Det bliver i så fald ud over hvad jeg kan gøre, sådan lige. Men det bliver noteret. 

Erik, godt du er inde i min tankebane mht. løsning. Ja, kan godt se det bliver større fugearbejde. 

Hvis fuge bliver en mulighed/løsning, hvilken slags fuge skal jeg bruge?

Og lige mens jeg er ved det. Hvordan ser jeg, hvilken type skumklodser jeg skal bruge til lige de her trapezplader?


 

Jeg ville lige finde skumklodser, og så at man kunne få en mur inddækning som svarer til dit behov LINK. Se på tilbehør. Du skal dog have oplyst afstand på bølger så du er sikker på at det passer med den plade du har. Det gør man ved at måle centerafstand på f.eks. 10 bølger, og så dividere. Hvis du har mulighed for at få oplyst hvor de er købt kan du måske få noget lignende den vej.

Som jeg skriver silicone fuge, den klare. Og køb så forinden 1 - 2 størrelse >fugepind<. De skal helst sættes i en bøtte med sæbevand flere dage før de skal bruges, så der er rigtig godt mættet med sæbe. Dyp dem jævnligt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du læser mit sidste indlæg så er det netop forklaret der. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 17-08-2017 18:48:56

Hvis du læser mit sidste indlæg så er det netop forklaret der. 

 Ja, undskyld, det var mig der var lidt tungnem. Fint, tak skal du have for hjælpen. Det vil jeg kaste mig ud i. 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis