Nød stop på frekvensomformer / motor

Jeg har en drejebænk, som køre med en Danfoss VLT 2800, frekvensomformer..

Jeg har monteret nødstoppet, så forbindelsen mellem klemme 12 og 27 brydes når nødstoppet aktiveres.

Men står  den stadig til start, og når man afstiller nødstoppet, starter motoren op igen.
Det er nok ikke efter bogen ? og måske slet ikke at den gør det på styrespændingen  ?

Er der nogle der har et bud på hvordan det skal laves, for at være lavet korrekt ?



Vi prøver igen, i morgen --
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

På side 23 i manualen er vist, hvordan start og stop skal forbindes.


fase

Jeg har forbunden start stop, og det fungere fint, men er i tvivl om nødstoppet, skal forbindes anderledes.

I min manual omhandler side 23 noget om bremsemodstand.


Vi prøver igen, i morgen --

Nej, det er på side 21   Der står også hvilke parametre, der hører til. Jeg går ud fra at du har en startknap og en stopknap. Stopknap og nødstop forbindes i serie. Tit, hvis maskinen ikke skal starte efter nødstoppet er påvirket og måske resat, er der i styringen et nødstoprelæ, som gør at selv om du drejer på nødstoppet og dermed slutter kredsløbet så skal nødstoprelæet resettes før maskinen kan starte igen. Klemme 19 er så vidt jeg kan finde ud af til reversering.


fase

Der er også sådan jeg har forbundet det, var bare i tvivl om det var den rigtige måde, til nødstop.

Det er vel mere bare et funktionsstop?


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis