hvilken gevind på auto ventil

I forbindelse med arbejde skal jeg pumpe fortryk op på en akkumulering tank på et hydraulik anlæg. Der står på tanken at den skal have et fortryk på 125 bar. Vi gør det også andre steder bl.a. på svejserobotter. Der bruges nitrogen fra en flaske. 

Den ventil der sidder i akkumulerings tanken og som man skal pumpe op ved ligner fuldstændig en ventil som den der sidder på et bildæk. Jeg har taget en messing støvhætte fra en truck og kan se at det passer i samme gevind. Gevind er målt til 7,6 mm på udvendig gevind, 7,0 mm indvendig i støvhætte (sidder lidt løst) og med en gevind stignings måler er det målt til 0,8 mm i stigning eller 32 gevind pr. tomme whitwort. Disse 2 målere  passer begge perfekt i gevind, men jeg ved godt at der er lidt forskel på vinkel men det er ikke til at se.

Så er der nogen der ved hvilken gevind der er på sådan en ventil.? ?  

Jeg ved godt det er højt tryk, men vi har styr på den del. Det er meget korte og tynde rør, og der bliver kun åbnet minimalt, så det ikke ophober meget energi. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Linket til gevindtabel virker vist ikke, prøver igen... link

Vi prøver igen, i morgen --

Mange tak 

Dit første link virkede fint til oversigten og så skulle jeg lige finde den rigtige tabel. HOLD DA KÆFT hvor findes der mange gevind. Men det gør der naturligvis når man lister det hele op . Vi kender da naturligvis også PG gevind fra forskruninger 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis