Liste til buet trappe

Hej!

Jeg har en indendørs trappe af træ og der er ful mellemrum til væg.  Hvordan kan man dække dette på en pen måde?  En liste er lidt svær fordi trappe kanten er buet.  Måske skal det bare spartles?


Har prøvet med en sandliste af plast men den kan ikke følge med i bugningen


Aarto
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en trappe næsten magen til. Der har jeg haft  det dækket med en fladliste der er stiftet på trappen. Den kan sagtens følge buen. Men det betinger at væggen er pæn næsten helt ned til trappevangen. Lige nu ser det ud som din fordi jeg ikke er helt færdig med istandsættelse i det rum.

I dit tilfælde ville en patron malerfinish gøre underværker. Det lægges i som en hvid fuge. og er meget let at arbejde med.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg ville foretrække fladlisten. Simpelthen fordi den går i et med trappen, og skulle der endelig blive behov for fuge ind mod væggen efter forstrygning, så bliver den meget lille. 

Hvis du vælger at fuge, så gør det ordentligt. Hold dig langt fra malerfuge/akryl, for det flækker med garanti i den tykkelse der. Rundt fugebagstop ned mellem vangen og væggen, og fug så med en MS polymer fuge. Så kan den give sig uden at revne. Der hvor en malet træliste udskiller sig positivt, er hvor nem den er at vedligeholde. Rengøring er meget nem, hvor alle fugemasser ender med den karakteristiske gummioverflade, som er tilbøjelig til at holde på skidtet. Den kan selvfølgelig overmales, og egner sig også hertil, men bevæger den sig for meget i forhold til malingen, så krakelerer det... Mildest talt uskønt.


Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også