Vandpumpe til bruseniche i udu

Hej LDS,

Jeg har installeret en bruse-niche, der er forbundet til vandhanen i køkkenet via en vandpumpe. Desværre stoppede pumpen med at virke, og giver blot en summe-lyd når jeg tænder. Så skal have set på det!

Det er vel en VVS-mand jeg skal have fat på? Eller er det en elektriker der skal ind over, nu når det er en elektrisk pumpe.

Anbefalinger til en der har konkret erfaring med den slags i 2100-området, modtages med kyshånd!!

/Niels

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En pumpe i en bruseniche ligner meget en vaskemaskine pumpe i sin grundkonstruktion. Det er en lille svag motor med en vinge på. Den kan meget vel være stoppet af et eller andet der er røget med i afløbet. Du hører den brummer så der kommer da strøm til den. 

Se om du kan skille det ad, det er altid godt at lære noget nyt. Og det er billigst. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, måske er det bare en tilstopning. Håber bare det er det.

Frister virkelig lige at åbne op og se, men tør bare ikke selv pille ved det (tøsedreng, i know).  

Og måske lidt modstridende at jeg spørger i gør-det-selv forum, hehe.

Jeg forsøger at give nogle VVS'ere i området et kald i morgen

For fremtiden, køb et hårfilter til afløbet. Så sparer du en masse besvær.


Fik en VVS´er ud, og ganske rigtigt så var der blot tale om en tilstopning. Pumpen kører fint igen. Han roste i øvrigt pumpen, der er af ældre dato. Fortalte at nye pumper normalt ikke holder så længe.

... og så skal jeg vist have fat i et fint hårfilter. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis