Slagboremaskine larmer

Hej 

Jeg har en rimelig ny Metabo slagboremaskine, den hedder Hammer.

Jeg er ved at sætte en dør i og brugte murbor, uden problemer.

Så skulle jeg skrue døren fast med karmskruer, dem uden rawplugs, bare med skarpt gevind. Når jeg skal skrue de sidste 3 cm ind, hvor der er lidt modstand, Så larmer maskinen helt vildt og mister kraften. Den er indstillet til at bore og ikke slagboring. jeg har også prøvet at stille den på N, som jeg ikke ved hvad står for, den larmer lige meget. Der er udskiftelig borepatron og jeg synes at lyden kommer fra denne. Kan jeg mon have sat den forkert på? Drejer på kappen og den smutter på, er der noget jeg har overset? 

Mvh

Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan den ellers køre uden problemer ?  Det kan være en kobling der skrider fordi den ikke kan trække det. Mange boremaskiner har momentindstilling, men det gælder vist ikke slagboremaskiner.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Ofte er bore maskiner lavet til køre med en del omdrejninger =høj gerning ,lav moment. En karmskrue kræver krafter og så kan det værre koblingen glider/knurer , som normalt er en sikkerhed, hvis boret hugger at armene ikke ryger med rundt 

Skruemaskiner er lavere gearet, startere med lavere rpm og bedre til skruer 

Slagnøgle er perfekt til karmskruer eller skruemaskine i det lave gear. 

Jeg må vist lige ned til forhandleren og få forklaringen på indstillingerne. Der var ingen manual med i kassen. Kan se jeg ikke er den eneste, der kæmper med en Metabo slagboremaskine, denne er så godt som ny, har kun været brugt til at bore huller til en skorsten.

Tak for input :-)

Mvh

Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis