"Mersalg"

Er det bare mig eller har "konsulenterne" hjernevasket detailhandlen?

Når man går i "Normal" og køber én tube tandpasta, så spørger kassemedarbejderen gud-hjælpe-mig om man vil købe en pose, uanset hvor mange tasker og bæreposer man har i hånden! Kvikt gået! Nogen må ha´ banket ind i hovedet, at det skal de "tilbyde". 

På samme måde i "Jysk" så skal de ofte også lige spørge, om man ikke lige vil købe en havehynde til xx kr., eller en eller andet flerfarvet afstøvningskost eller andre mærkelige ting man absolut ikke er kørt efter.

Det irriterer mig, men indrømmet, ikke nok til at undlade at handle disse steder grundet deres prisniveau.

I herretøjsforretninger skal man også lige altid prøve at sælge lidt sokker eller et matchende slips samtidig, men de er knap så "bevidstløse" i deres salgs-argumentation. Tit mangler man et slips som lige passer til den skjorte man lige har købt.

Det må være noget som de ansatte får besked på at spørge om, jeg kan da ikke forestille mig at de synes det er sjovt!

Træd ikke på mine ledninger :o)
Er det bare mig eller har "konsulenterne... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes mersalg er fint, HVIS det giver mening for kunden. Det har jeg også bare erfaret at det ikke gør i rigtig mange tilfælde!. Køber jeg en fladskærm, så er det fint at snakke forsikring (ikke at jeg ville købe det), 3D briller og hvad der ellers findes. Men køber jeg en fladskærm, så er chancen for at jeg også vil købe et sæt hovedtelefoner ikke særlig stor....

Jeg har ikke noget imod spørgsmål som viser indsigt, fx. "har du brug for batterier/lyskilde/to-taktsolie" (det kan til dels kaldes "service, selv om man ikke har bedt om det!) :o),  men at prøve at sælge mig en flerfarvet støvekost, engangskarklude, grydelapper eller andre (ligegyldige) produkter, det er det som jeg er lidt træt af :o)

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis