Hvad er dit motto?

"Træd ikke på mine ledninger!"

Der er ikke noget værre end folk som slet ikke kan forudse, at "nogen" om lidt trækker i haveslangen eller i ledningen tll boremaskinen, støvsugeren whatever. Sjovt som det kan komme bag på folk (man kunne selvfølgelig også lige kigge bagud inden man hiver)   


"Det må kunne læres!"

Det har hjulet mig ved nye arbejdsmetoder eller nye edb-systemer som ingen gad lære/ikke kunne finde ud af (det er altid nemmere at spørge nogen som kan det). Tit er systemerne jo kommet for at blive, og så kan man lige så godt lære det fra starten.


Træd ikke på mine ledninger :o)
"Træd ikke på mine ledninger!" Der er ikke noget... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Slå følge med de der søger sandheden, men vær forsigtig med de, der hævder at have fundet den.


Lad dig ikke begrænse af din viden.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

maskinsnedker skrev den 01-12-2017 17:43:41

Den' der laver meget, laver mange fejl den der ikke laver fejl, han/hun bliver forfremmet.

Husket fra et værksted for mange år siden på Østerbro i Kbh. (vognmandsparken)

 Det er rigtigt. 

Den chef, jeg respekterede mest, var ham, der sagde: "Det ved jeg ikke, men jeg vil finde ud af det." Han var ikke bange for at indrømme, at han ikke viste alt.

Kunne du ikke skrive: "Start dagen mede et smil, så er det overstået." Bare for at tage det med et smil     


fase

Den chef, jeg respekterede mest, var ham, der sagde: "Det ved jeg ikke, men jeg vil finde ud af det." Han var ikke bange for at indrømme, at han ikke viste alt.

Da jeg for en del år siden som Sergent, skulle have et hold værnepligtige, holdt jeg også en lille tale for dem. 

Nogle af de folk jeg havde, ser jeg stadigvæk. Og de citerer mig gerne for nogle af mine kommentarer og spidse bemærkninger. 

Men noget af det, der gjorde størst indtryk på dem var, at jeg sagde tingene ligeud. 

Bl.a. sagde jeg “Jeg er Sergent og skal tiltales som sådan. Jeg har en fin uddannelse som gør at jeg nu skal bestemme over Jer. ”

“Men når det så er sagt, er jeg også et menneske. Og jeg ved ikke alt. Så hvis jeg nu sætter f.eks. Krogsgaard til at mure en væg op, og der sidder en murer og kigger på det, er det meget muligt, at han kan komme med betydelige, og ikke helt uvæsentlige, gode råd.”

“Så SKULLE det nu ske, at én af Jer kan se en fordel i at gøre noget på en anden måde, end jeg har befalet. Så kom.”


Og det skete faktisk. Og det med mureren var ikke helt ved siden af. 

Jeg satte Krogsgaard til at skære nogle dæk op, som vi skulle bruge til sløringsnet. Jeg spurgte om der var spørgsmål, men han sagde intet. 

Kort tid efter kom Skovbjerg, en rigtig fin svendborgenser, og sagde, at det altså så lidt farligt ud, ovre ved ham gymnasiedrengen. Og om han ikke skulle overtage  

-Det viste sig at Skovbjerg var en murer med særdeles god fysik, og han ondulerede lige de dæk, på ingen tid  


Dette eksempel har jeg ofte brugt sidenhen  

Jeg prøver at få folk til at føle sig godt tilpas, så de tør være sig selv, og stå ved deres egen kunnen.




Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Jeg er ikke overtroisk. Det bringer ulykke!

Man skal vælge sin hustru så køn, at man kan komme af med hende igen.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Sniffer skrev den 25-10-2017 01:53:58

Jeg ved lidt om alting - og alting om ingenting.  


 Det var bedst!

Niels Bohr har sagt:
En ekspert, er et menneske der har begået alle tænkelige fejl indenfor et ganske lille område.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nu vi er ved eksperter, (ikke min motto men nogen der har den mening)

An Expert is a man who is far away from home.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
S. Fabrin skrev den 16-12-2017 14:16:18

Kunne du ikke skrive: "Start dagen mede et smil, så er det overstået." Bare for at tage det med et smil     

Jow Fabrin det havde jeg rent faktisk også skrevet, men slettede det igen.

Synes nu også spejle skal ha' et lille mærkat i nederste højre hjørne?? Ja hvorfor nu det jow der skal stå: Vi beklager den forringede billedkvalitet. ;-)

Rigtigt Godt Lav Det Selv Nytår til jer alle.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis