Snedker Lim....

Hej Alle....
Hvad er den bedste møbelsnedker lim.....???   Hvid Snedkerlim ER RPØVET... Holder ikke....  Jeg har overvejet PolyEster / Epoxy...

Jeg har en antik stol hvor ryglænet sidder løst... og jeg så engang en møbelsnedker der brugte noget Brunlig Lim der skummede lidt op...

H J Æ L P....


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lim er en videnskab.

Der findes blandt andet PUR-lim, som er gulligt og som ekspanderer. Det overskydende kan skære af når det er hærdet, men det er ikke så kønt at se på efterfølgende, så hvis limningen bliver synlig skal man passe på.  Der er noget med, at træet gerne må være en lille smule fugtigt når man limer.


Træd ikke på mine ledninger :o)

For mig lyder det til at du ikke har renset dit træ af for gammel lim inden du limer på ny.
Til træ findes der ikke noget bedre end almindelig hvid/gul snedkerlim, men forudsætningen er at fladerne er rene, samt at du ikke tror at du kan udfylde huller med lim, for det vil aldrig holde, ligegyldigt hvilken lim du bruger.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

PUR lim hærder med fugtighed, derfor skal træet helst fugtes. Almindelig trælim holder udmærket hvis tappen ikke har for meget slør. Der kan man bruge et stykke stof f.eks. fra en gammel skjorte til at fylde ud. Da PUR lim ekspanderer er det lidt bedre til at holde hvis det kniber med tilpasning. 

Fordelen ved alm. trælim er at det kan rengøres med vand hvis der er lidt overskydende, og at det bliver klart når det hærder op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

1000 Tak Alle sammen...  Jeg prøver mig lidt frem....
Jeg har slebet og afvasket med Acetone... hvilket jeg også gør når jeg støber Glasfiber Både og andre emner... Men jeg har ingen erfaring med PUR Lim og det vil jeg lige teste.... 


 

Der medfølger handsker brug dem, får du det på fingrene tager det 14 dage inden det er slidt af. . Og vælt ikke limbøtten på køkkenbordet uden låg på ( det skete for mig for 2 dage siden )   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også