Indsætning af opvaskemaskine i nyt køkken

Hej,

Jeg er ved at montere/opsætte nyt IKEA køkken. Sokkel er 8cm og skabe 80cm samt bordplade. Der klikkes sokkelfront på.

Min opvasker kan "kun" hæves 6,5cm - derfor har jeg tænkt at lave en sokkel plus plade i det "tomme" hul så at opvasker kan løftes op derpå. Alternativer er at opvasker står direkte på gulv hvor så den gennemgående sokkelfront ikke kan komme forbi opvasker, da sokkelfronten jo er 8cm og opvasker kun kan hæves med den nævnte 6,5cm. Og så kan jeg alligevel jo ikke få sokkelfronten til at gå lige igennem og dermed forbi opvaskeren.

Er min løsning ikke at få opvaskeren op på en plade, der minimum er 1,5cm såfremt opvasker hæves maksimalt på den fødder for at nå 8cm? Hvordan vil i løse opgaven? ;-)

Hilsen Torben


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jow, en plade under maskinen er OK.

Jeg ville gå op i 22 mm, så har du lidt at justere med, et køkken arbejder altid lidt det første stykke tid

Giv pladen et par strimler dobbeltsidet klæbebånd ned mod gulvet så den ikke rutsjer ved montering af maskinen.


Din opvasker må skulle hæves, så den passer til bordpladens underkant.

Soklen plejer sagtens at kunne være foran opvaskeren, da de nederste ca. 20 cm. af en opvaskers front er trukket tilbage.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis