Gulvsliber siger, at det er træets skyld at disse mærker opstår!!!

Hej mine svigerforældre fik slebet gulv, og efterfølgende var disse mærker på gulvet. Minder om olie fra en maskine der har trukket det henover gulvet næsten i et mønster. Gulvlsliberen (prof. firma) nævnte intet om det og da de kontaktede ham fortalte han, at det er træets skyld, den slags mærker kommer bare.. Den har vi mildest talt lidt svært ved at købe... Hvad siger I? Ved I hvad årsagen kan være? Det kan ikke gå væk, og det ligner snavs, så gulvet er faktisk ødelagt...

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror gulvsliberen har ret, hvis det var olie, ville det være "tværet" rundt.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg afventer svar på dine spm.
Kan det være brændmærker fra maskinen? 

Jeg har oplevet noget der minder om det før. Fandt aldrig forklaringen.

Det kunne ikke slibes væk  

Mvh.,

Chr. 

I vores hus blev gulvet slebet af to omgange, men problemet kun hvor der blevet slebet anden gang. Gulvet er ellers ens - massiv eg. 

Gulvet på billederne 14 år gammelt ege-parket og var olieret først. For 8 år siden fik det lak. Det er første gang det er blevet slebet.

Det kan ikke være noget i træet vil jeg mene, da I kan se nogle af pletterne er i overgangen på begge tilstødende planker. Så skulle det være noget der har bredt sig efter gulvet er lagt. 

Du siger, at det var olieret og derefter lakeret.

Med denne oplysning tror jeg, at de mørke pletter kommer fra mærker i gulvet, altså fordybninger efter tabt porcelæn eller hvad ved jeg.

Det kan man ikke slibe væk, den gamle lak/olie bliver i fordybningerne i stavene.




ja svært at sige hvad, hvordan og HVORNÅR det er opstået.

det kan sagtens tænkes at det har været der i lang tid - efter slibning er de lige pludselig blevet synlige fordi træet rundt omkring er blevet lyst.

med mindre du ved / kan finde årsagen og det er dirrekt beviseligt at det skyldes gulvmandens maskiner så må du nok bare affinde dig med dem og betragte det som noget som var der før slibningen..


det kunne jo være spiritus/rødvins/mad stænk som er trængt ind og har misfarvet træet for år tilbage - hvor i rummet er de. et sted hvor der spises


Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis