Renovering i kælder (Værksted til vaskerum)

Hej.

Jeg står i den situation at jeg går og overvejer at lave vaskerum i det gamle værksted i huset.

Vores hus er fra 1963 og er med fuld kælder, værkstedet fra tidligere ejer ligger op af garagen hvor vi pt. har vaskemaskine og tørrertumbler etableret med vand og afløb boret gennem væggen til en rist i gulvet i værkstedet.

Min ide er så at få lavet et ordenlig vaskerum, med god bord og skabsplads. I værkstedet er der en gammel håndvask og et gammelt gulvafløb hvor vasken går ned til. Min plan er at fjerne alt i rummet og fræse el,vand og afløb til vaskemaskine og tørretumler ind i væggen så de kan blive hævet op i niveau.

Men mit problem er hvordan jeg får koblet det hele på det gamle gulvafløb?

Er den eneste mulighed at lade det løbe ud i risten som det ser ud nu?

Eller kan der købes eller gøres noget for man kan koble det ordenlig sammen, således man også undgår der kommer til at lugte? Det gamle afløb ligner nærmest et betonrør som går ned i jorden?

Eller er jeg simpelthen nødsaget til at skal have banket noget af gulvet op for at etablere nyt gulvafløb? Selve gulvet er fint og med fald til rist, så havde håbet det bare kunne få et tyndt lag spartel og så en omgang linoleum.

Håber der er nogen der kan hjælpe med lidt input eller ideer til den bedste løsning :)


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser ud som om der er vandlås i dit gulvafløb, så det burde ikke lugte. Men jeg ved ikke lige hvad der vil ske, hvis der engang skal laves en ny tilstandsrapport. Jeg er i tvivl om det vil give en "K3". 

Jeg ville nok skifte afløbet ud med noget rustfrit med smøremenbran, men er slet ikke sikker på om det er nødvendigt.


Søren O

Altså i tilstands rapporten som vi fik for knap to år siden da vi købte huset, er der ingen anmærkninger til afløbet dernede.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også