Kan dette vindue komme til at åben op i 90 grader?

Jeg har et vindue, som kun kan åbne ca. 45 grader. Når jeg åbner det bevæger den øverste del af vinduet sig ca. 20 cm ned via skinner i siden af karmen, mens den nederste del vipper ud.

Jeg vil gerne kunne åbne vinduet ca. 90 grader? Kan man mon ændre skinnekonstruktionen, så den øverste del af vinduet ikke bevæger sig, mens den nederste del kan bevæge sig ud uden hindring? Vinduet behøver ikke at kunne bære sig selv, når det er åbent.
På forhånd tak for gode forslag.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal du have udskiftet skinnesystemet med almindelige hængsler. Der må kunne købes hængsler der passer til vinduet (hængsler som sidder på samme type vindue - blot sidehængt).


Søren O

Hej.

Jeg tror at hvis du fjerner den store skrue med det blå så kan du køe vinduet ud i vandret.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Så vidt jeg kan se er der en del af beslaget over den blå skrue, der ikke bliver brugt. Så kan man ikke bare flytte beslaget ned så den del, der er over den blå skrue, også bliver brugt. Den blå skrue kan evt. bruges til begrænsning af åbnevinkel. Hvis vinduet sidder højere end stueetage, er det jenshøjs råd, der gælder.


fase

Jeg synes det ligner et vindue vi har. Så  den blå skrue er til at regulere friktionen. Inde i skinnen sidder et stop beslag hvis man skruer skruen ud af det så det falder ned til stangen forneden så kan det næsten komme ud i vandret.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Mange tak for de gode tips og råd.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis