Pris på isolering

Hej!

Jeg har gennem et stykke tid fulgt med i priserne på glasuld, fordi jeg inden alt for længe (gerne inden vinteren) skal have investeret i 200 kvadratmeter i 100 mm. Og det er så her, jeg bliver forvirret:

Isover Flexibats A er set fra 100,- til 149,- kr. meteren.
Rockwool Handy bats set til 89,- kr. meteren.
"Glasuld isolering" - Type B40-CE godkendt set i jem og fix til 17,95 meteren!

Mit spørgsmål er så: Hvad er skidt og hvad er kanel i denne jungle? Jeg vil gerne betale for højere isoleringsværdi, men jeg vil ikke betale for meget! Mit projekt er total omisolering af skunk, skråvægge og loft på 1. salen i et hus fra først i 1950'erne.

På forhånd tak,
Brian

Torben Fredenslund
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvad er skidt og hvad er overpris ???

Den grundlæggende forskel er nok bla i hvilken type isolering du vælger.
Der er forskellige "klasser" altså mål for hvor meget de isolerer som et normtal. Normalt er den vist 39, men der findes produkter der ligger på 36 eller fx 42. Jo højere værdi jo ringere isolering.

Så den billige Jem og fix vare isolerer lidt dårligere end Glasulden fra Isover. Men ikke specielt meget.

Der er forskel på bredden af rullerne, eller batsene. Bats er også langt dyrere end rullerne.

Mit råd er at du isolerer med ruller, det giver færrest samlinger. Og vælg så en rulle med den rigtige bredde mellem spærrene. Her er de billiger typisk 120-130cm og det er ikke normalt med den afstand mellem spær. Normalt ligger den på ca 96 cm.

Det kan ofte være lettest at lægge en bats yderst ud i den spidse stykke, og så ruller forresten.

Men hvor meget isolering har du nu ??

Jeg har engang selv lagt 100mm på tværs og derefter rullet 150mm på langs. Altså ovenpå den lettere flade 100 mm der lå i forvejen. Det kræver at man hæver gangbroen osv. men det er ikke noget problem.

Mit hus var fra 1975 og da jeg solgte det kom det ud med et rent A i energiklasse.... Der kunne ikke hentes mere i isolering..

Men ikke mindst blev huset meget lunere at opholde sig i og meget lettere og billigere at opvarme.

Hvad angår prisen på isoleringen, så find ud af hvad du skal bruge i mængde og kontakt så et par mulige leverandører og få en pris leveret hos dig. på hele mængden.

Se så kommer prisen også i den rigtige retning.

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Hej smile

De priser du har fået på RockWool og Isover er IKKE pr kvm.

RockWool ligger typisk på 34 kr/kvm - 100 mm (39)
Isover ligger typisk på 28 kr/kvm 100 mm (39)
Jem og Fix ligger på 24,75/kvm 100 mm (37) (iflg deres tilbudsavis)
Jem og Fix ligger på 17,95/kvm 100 mm (40)

Så du får en dårligere isolering (40), men godt nok lidt billigere.

Jeg ville vælge RockWool, Isover eller måske Jem og Fix (37)...

Mvh ThomasB
Og for at gøre det hele mere spændende er der jo alternativer som papir uld osv.

Men jeg kender ikke deres priser...

Det er måske også mere et spørgsmål om overbevisning endnu..

Venligst Njord 8)

MVH Njord
Kik dig for, min lokale har f.eks lige haft tilbud på flexi a bat til 89 kr pr. m2, men det er set før i silvan og bauhaus til samme pris. Det er 26 kr. pr. m2.

Og Ja papiruld er også ok, på hanebånd og. lign.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvorfor ikke investere i 300 mm jem og fix - det giver helt sikkert en bedre isolering til samme pris som 200 mm Rockwool/Isover....

Mvh.

Jan R.
Annonce
Nej, prisen på rockwool er ikke pr. m2, men pr. pakke. Der er den samme mængde Rockwool i alle pakkerne, men da tykkelsen på "skiverne" i pakken ikke er den samme, så er m2 prisen forskelig. F.x. er m2 prisen dobbelt så stor for 100 mm som for 50 mm når en pakke koster det samme.

Jeg kender ikke så meget til Isover, men jeg vil tro at systemet er det samme.

MVH
Kim

MVH
Kim
Er det bare godt, at have sådant et forum at kunne udveksle erfaringer i?

Det var netop meningen lige fra start - så fortsat god lyst, men her virker det efter min mening.

Mvh. JørgenE
Jeg vil understøtte forslaget om at kigge på papiruld.
Jeg har lige efterisoleret et 75-100mm Rockwool loft med 200mm papiruld.- Slut med at tænke på kuldebroer, da papirulden blæses ned i revner og sprækker.- Slut også med besværligt arbejde ude over udhæng, hvor det måske er besværligt at komme til.
Jeg glæder mig rigtigt meget til denne vinter, hvor jeg helt sikkert vil komme til at spare på varmeregningen ;-)

Mvh
Henrik
Hvad kostede denne papiruld operation ???

Venligst Njord smile

MVH Njord
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis