Buskrydder-irritation

Jeg har lige fået en Texas bc33 powerline, helt ny. Uden manual og værktøj. Den er lige nu monteret med en skive med 3 sløve vinger(skulle de mon ikke være skarpe?) Jeg har ingen erfaring med sådan en sag så jeg har forsøgt mig lidt frem.

Jeg har prøvet at fjerne høje brændenælder, de sætter sig fast i takkerne på beskyttelsesskærmen, der ser ud som om den har et aftageligt skørt. Ikke den store succes. Har også prøvet at 'file' nogen tynde pilevildskud over, gik heller ikke særlig let. Højt græs med tidsler var mit sidste forsøg med skiven, det snurrede rundt og lagde sig ned.

Der følger et hoved med snore på med. Men jeg kan ikke se, hvorledes det skal skiftes ud med pladen. Jeg har søgt efter manualer, der ligner min, men de er for forskellige. Der står at man skal bruge en unbraconøgle, men min har ingen huller til en unbraconøgle.

Der er en møtrik i bunden, der holder skiven. men der skal nok mere af end skiven for at montere hovedet med snorene.

Kan nogen hjælpe med en manual eller link til video? 

Ellers er den billigt til salg, jeg er ikke imponeret.

Mvh

Helle på Møn


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at sæt et billede ind, så er det nemmere at komme med forslag.

Er det sådan en "trebenet" kniv du har på?

Billedresultat for kniv buskrydderDet kunne se ud som om der sidder en møtrik oppe i den kop der er under, pos 4


Vi prøver igen, i morgen --

Du går ind på wwwTexas.dk., vælger fanen "reservedele", taster bc33 (uden mellemrum), lidt ude til højre kommer en knap med "manual" - er det ikke den?

Jeg har ikke den store erfaring med buskryddere, men en del videoer (på Youtube) viser, at højt græs/ukrudt skal skæres ned i trin. Man kan ikke skære det over forneden i et hug.

Vedr. afmontering af hovedet: Der er linksgevind på den aksel som holder skæreskiven/hovedet. Man skal bruge en unkrakonøgle eller en skruetrækker til at stikke ind i et hul, for at blokere akslen, mens man skruer møtrikken af. Fremgår formenlig af manualen.


P.S.: Der ligger et hav af videoer på Youtube, prøv at lede lidt. Nogen gange er det på engelsk, her skal man søge på weedwacker, string trimmer, whipper snipper. Bare søg på en af dem, den leder videre til en masse andre.Så går søndagen med det!   


Træd ikke på mine ledninger :o)

Tak, så skal jeg bare finde den lille split, der har nummer et eller også er den er bare ikke. Fandt manualen tusind tak :-)


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Det gør jo ikke noget at skærpe den kniv, tror bestemt det vil føles meget nemmere at rydde div.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg har for nylig fået en elektrisk buskrydder med klinge, og den var heller ikke skarp. Men den fungerer altså rigtig godt til at hakke alt muligt i smadder - jeg har ryddet masse vedbend, brombær, diverse småbuske og lidt bambus. Større ting som grene osv skal den have lov at slide sig igennem stille og roligt. Men jeg har ikke haft brug for at skærpe klingen. 

På min skal man kun bruge den store beskyttelseskappe sammen med snorene - når man bruger klingen skal kappen af. 

Annonce

Hej Enelleranden

Har du så slet ingen beskyttelseskappe på, når du bruger klingen?

Mvh

Helle


Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg kører altid uden beskyttelseskappen, da den kun er i vejen. I stedet bærer jeg en skovhjelm og ekstra beskyttelsesbriller. Nok ikke helt efter reglerne.

Den jeg har klarer langt græs uden problemer i et hug med snore.

Grovere ukrudt tager jeg med den tre-benede klinge og småtræer og buske med savklinge.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis