Strøm til co2 svejser

Hej

Jeg har købt en ny migsvejser, en Migstar 350. (Kinamaskine)

Da den ikke svejser som den skal er jeg blevet i tvivl om den strømmæssigt er monteret korrekt.

Den har 3 faser, jord og ingen nul.

Mit spørgsmål er om der er nogen der ud fra diagrammet kan se om de forskellige faser indbyrdes kan sidde forkert?


Vh Henrik


Henrik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den skal kun have 3 faser, og det kan kun sidde rigtig. Selv om den har en blå i kablet så skal denne stadig sidde i en fase i stikprop. 

 Men du skal naturligvis være sikker på at den har alle 3 faser. Hvis du har måleinstrument kan du måle. Først 1 - 2  = ca. 400 Volt  så 1 - 3 ca. 400 volt og til sidst 2 - 3  ca. 400 volt. .Ellers må du prøve at sætte 3 nye sikringer i ved sikringstavlen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Henrik, Jeg trak engang 1,5 kvadrat kabel rundt i hele mit værksted så jeg fik rigelige med kraftudtag. Men det blev en ommer.... Min Migatronic 180 svejsede simpelthen ikke ordentlig og den kunne ikke få strøm nok gennem 1,5 kvadrat. Efter at have skiftet alle kabler til 2,5 kvadrat har jeg ingen problemer. Jeg tænkte at det var værd at overveje om du får strøm nok???


Hundefar

Hej Erik

Tak for dit svar.

Det er jeg helt enig og det er der styr på.  

Er der nogen der har erfaring med sådan en "kineser", om det virker fornuftigt generelt?

Vh Henrik


Henrik

Kender ikke svejseren..

Men hvis den ellers får den strøm der skal til...

Så generelt hvis en co2 svejser ikke svejser ortenligt, er det ofte pga defekte ensretter dioder.

Hvis du måler med et voltmeter indstillet til AC, på udgangs strømmen, må det kun give nogle få volt i udslag, er det højere er der defekte dioder.


Vi prøver igen, i morgen --

Måske er svejseren for lille = for lille transformator. Har selv prøvet en lille Co2 svejser = 38 kg men reteturnerede den da den hverken kunne svejse eller lade være og købte i stedet en Kemppi Minarc Mig Evo 200 det er en inverter som indstiller sig selv og svejser helt perfekt med helt op til 200 amp svejsestrøm, og skal kun have 230 volt med 16 amp sikring, det er dog ikke nødvendig med 16 amp ved mindre svejsninger med lavere strøm, så kan 10 amp sikringer godt holde.


VH

Hej.

Jeg har været inde på en Webside og set svejseren og kan se at det absolut ikke er en lille svajser så der har jeg taget fejl af størrelsen så det kan nok ikke være det der er fejlen. Håber at du får fundet fejlen og udbedret den.


VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis