Mercury 4 takts 4 HK påhængsmotor

Jeg er ikke super tjek på maskiner, men min morfar har ret godt styr på det. 

Vi har en lille påhængsmotor, som har fået lidt problemer. Vi startede med at give den ny benzin. Det hjalp ikke, så vi bøvlede med karburatoren, tjekkede tændrøret, der kom ingen benzin heller. Så han er nu sten sikker på at det er benzin pumpen. Da vi demonterede og manuelt pumpede kørte den indtil den havde brugt det benzin, så slukkede den igen. Kan man fikse noget ved pumpen der kan øge trykket? Eller skal vi bare købe en ny?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der må findes er reparationssæt til din benzinpumpe - ny menbran eller lignende. Prøv at adskille den gamle benzinpumpe. 

Søren O

Til nogle modeller kan man få et rep. sæt, med nu membran mv. Du kan finde din motor ud fra motor nummer, og også købe delene her på denne danske side,                                             http://www.mercuryparts.dk/?gclid=C...sgod2gwG3g

Har du renset benzinfiltret (hvis et sådan findes)

Vi prøver igen, i morgen --

Tak for henvendelserne

Der kommer nu benzin til tændrøret og der pumpes som der skal, men tændrøret får ikke antændt benzinen (den gnistrer, er checket) så jeg undrer mig nu om det kan være tandremmen der skaber problemerne?

Det kan jo godt være hvis tandremmen er sprungen eller rykket sig.

Jeg ville nu alligevel prøve med et nyt tændrør, selv om det tænder i fri luft er det ikke sikkert det vir´ker under tryk.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis