Spartling af gulv - ikke selvnivellerende

Jeg er ved at bygge keramikværksted. Sted hvor der lige nu ligger kokostæppe. Når jeg har slebet limmen af vil jeg gerne have gulvet jævnt og glat og derefter malet. Da det skal være nemt at gøre rent. 

Selvnivelende spartel er en meget dyr løsning. 

Er der en billige løsning til hvordan man kan spartle gulvet og gøre det helt jævnt. 

Der har tidligere været motorcykel forretning, så Gulvet hælder en del og der er en smørregrav som jeg også lige skal uden om. Det er fint nok for mig gulvet stadig hælder, bare det jævnt. 

Gulvet skal være forholdsvis stærkt og kunne holde til at der kommer vand på det. 

Vil meget gerne høre god råd og forslag til løsninger. 

På forhånd tak 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

første indlæg, og så reklamere for sig selv? ikke særlig smart

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg har støbt gulv før med selvnivelerende, men synes det er dyrt. Jeg har også spartlet vægge selv. Jeg vil rigtig gerne LAV-DET-SELV og synes jeg prøver at beskrive et problem jeg gerne vil udføre så billigt så muligt. Så derfor er det ikke råd eller anbefalinger til professionelle jeg søger. 

Det billigste og bedste er så nok at lave et pudslag også kaldet slidlag, hvis du har 1-3 cm. Men gulvet skal være ret rent og olie fri  før du starter. Så kan du jo også rette lidt op på faldet. Det er støbesand og cement 3: 1 og så blandet ret tørt. Læg 2 striber med højst 2 meter imellem som rettes af i den rigtige højde med 2 meter vaterpas. Når det har sat sig kan du bruge dem som leder til den del du udlægger i mellem dem. Det hele pudses med pudsebræt og trækkes til slut forsigtig over med kanten af stål pudsebræt. stor spartel el.lign, Det sidste kaldes at glitte. Det bliver stærk og kan males direkte ovenpå.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hej Estermor. Jeg håber, det er i orden, jeg spørger uddybende. Skal et sådant slidlag i beton være minimum 1cm?

Vh

Annonce

Hej. Et slidlag skal min. være 30 mm 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.

Vil slidlaget ellers revne?

Jeg ser på Ålborg Portlands vejledning at slidlag MAKS bør være 20-30 mm ? ? Link her

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også