Befæstigelse gennem zinkinddækning

Jeg har en murkrone, der er afsluttet med zinkinddækning. Under inddækningen er et lag ru lægter, som er solidt fastgjort.

Jeg vil gerne fastgøre et ca. 50 cm. højt rækværk af galvaniseret jern i lægterne, med franske skruer eller lignende ført gennem zinkinddækningen, og overvejer hvordan det kan gøres tæt.

Rækværket forestiller jeg mig skal laves med "fødder" af kraftigt fladjern på måske 5 cm x 20 cm, med bolthuller. Mellem fladjernet og zinkinddækningen forestiller jeg mig, at der skal ilægges bitumenbånd, for at sikre en tæt samling.

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg får tætnet selve skruehullerne, og overvejer kobberskiver mellem de franske skruer og fladjernet.

Hvad mener I om ovenstående konstruktion, og har I nogle gode idéer til hvordan det skal laves? Inddækningen skal helst ikke nedtages, da det er loddet sammen med anden inddækning.

På forhånd tak.

Lasse

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lller blot en gang siliconefugesnask eller lign under den fladeplade

Tak for svaret. Jeg tror bitumenbåndet er bedre, da det kan modstå trykket fra sammenspædingen, uden at blive presset ud som silikonefugemassen vil.

Jeg er ude efter en løsning, der holder tæt i mange år. Udvendige silikonefuger regnes normalt for at have begrænset levetid, så jeg er ikke meget for at nøjes med silikone som tætning.

Jeg ville helt afgjort sætte en lille klat > tagtæt < lige hvor skruen skal igennem inddækning. Det bliver så splattet lidt ud og op omkring skrue, men bliver inde under din fodplade. Så får din fodplade direkte kontakt til lægten nedenunder så den står stabilt. Tagtæt er et gummi / tjære produkt.

Det er jo kun de 2 skruehuller der skal tætnes så der ikke trænger vand ned til lægten. 

Jeg mener ikke kobber spændskiver er gode i dette tilfælde, de tætner ikke hvis det giver sig bare en lille smule, Så måske hellere den type tagpap skiver man bruger i forbindelse med tagskruer, hvis du sværger til din egen løsning


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis