Afledning af regnvand

3-4 gange om året, kommer der så meget vand at der står vand op af min husmur - se billede herunder. Juli 2017 har været ekstra slem ;/

Yderligere er der en udendørs vandhane inde i det lille skur, men der er intet afløb under vandhanen. Dette er meget upraktisk.

Jeg vil gerne have løst problemet med regnvand samt have et afløb under den udendørs vandhane. Det behøver ikke være en forkromet løsning, men gerne være rimeligt billigt og nemt at lave.

Min tanke er umiddelbart at nedgrave en lille faskine (~120 liters). Jeg vil samtidigt føre den udendørs vandhane om bagved havedøren på billedet.Jeg tænker at føre en haveslange fra vandhanen i husmuren under fliserne og lave en ny vandhane samt at lave et afløb ned til faskinen her. 

Giver det overhovedet mening eller er der forslag til hvordan jeg nemmest løser dette?


mvh


Mikkel

3-4 gange om året, kommer der så meget vand at der... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 02-08-2017 11:58:45

 Der skulle selvfølgelig have stået: Vand fra vandhanen er at betegne som spildevand og må derfor ikke  ledes til en faskine, men skal føres til spildevandsledningen

 Se DS439 afsnit 0.3.4 

"Tappesteder skal have en afløbsinstallation med tilstrækkelig kapacitet"  - Hvordan afløbsinstallation udformes er der stor frihed for. Hvor den tilsluttes hvor den leder hen bestemmes nærmere af stedslige myndighed.  

Jeg kender ikke forholdene i Kalundborg, Her på Frederiksberg og i København må man altså gerne have en taphane på ydersiden af facaden, der bare drypper nede på terræn. Det virker også konsekvent - der er nogen der halder vandet på planter.
Københavns Kommune opstiller faktisk selv drikkevandsposter helt uden afløbsinstallation i deres parker. 


Hvis du vil vide hvordan din jords evner er til at nedsive vand, så kan du ret enkelt lave en nedsivningstest.
Den kan så danne grundlag for en beregning af om faskinen kan klare det.

https://www.regnvandstanken.dk/vejl...nvandsbed/

Bemærk, at vil du lave en faskine, så skal rørføringen derhen være i frostfri dybde, men det giver sig selv når du kommer ud af sandfangsbrønden, den kan du ikke undvære, hvis du vil undgå at få din faskine fyldt med skidt.


Regnvand er en ressource, ikke et problem.

http://www.regnvandstanken.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis