opvaskemaskine gør ikke ordentlig rent

Hej alle sammen. Jeg har store problemer med min opvaskemaskine, som ikke vasker ordentligt op. Ofte er jeg nødt til at vaske tingene op i hånden, da det næsten er mere beskidt når det kommer ud end da jeg satte det ind. Det er især tydeligt på glas, hvor der ender med at sidde madrester og de ofte er meget grimme. Har prøvet at gøre maskinen ren, fylde op med salt, afspændingsmiddel osv. Nogen bud på, hvad der kan være galt?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det en Bosch/Siemens maskine?
Har du renset filteret i bunden, skyllet efter med kogende vand og kørt en tur med maskinrens på højeste temperatur?
Hvordan med afløbet?
Virker det 100%?


 Aldrig gå ned på udstyr!

Har gjort maskinen helt ren, skyllet og renset filteret og kørt rengøringsprogram på maskinen, men det virker ikke rigtig... ved ikke i forhold til afløbet, da jeg synes der meget nemt hober sig skidt op i maskinen. Oplever desuden at der generelt ikke er ret meget tryk på vandet, der hvor jeg bor, hvilket også ses ved toilettet.. ved ikke om det kan have noget at sige?


Min tidligere simens havde samme problem..

Det var dyserne i spulearmene der var stoppet til, af "klistermærker" fra syltetøjsglas og andet snask.

Da dyserne blev renset vaskede den igen rent...


Vi prøver igen, i morgen --

Nu kommer du så fra det "Mørke" NørreBronx, og da det er en del af Kjøwenhavnsstrup, må vi hellere prøve på den go´e måde ;-) -Ironi kan forekomme ...

Dafl ned i Matas og køb en gang citronsyre og kør maskinen igennem på Højeste temperatur. Derefter stiller du doseringen på dit opvaskedyr på den højeste dosering for afspænding og salt, da vand derovre faktisk er ganske hårdt.... 

pkt. 2.     virker det 1. råd ikke, brug 1. gangs tallerkener m.m. - eller anskaf en sød kone/mand der gider vaske op.... .-)



Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Det er en hoover vaskemaskine. Jeg har prøvet at gøre den ren endnu en gang og også renset dysserne, så må vi se, om det virker. Ellers må jeg prøve at skille det ad og se om nogle af slangerne er snasket helt til

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis