Autograv - køreplader

Jeg tænkte det nok var i dette forum jeg skal søge hjælp/råd - så hermed gjort.


Jeg er ved og renovere garage og i den forbindelse skal "graven" også have en overhaling.
pt. er der brugt gamle ukurante brædder, som ikke er særlig praktisk eller kønne.
Er der nogen som kan anbefale en form for køreplader (skal selvfølgelig kunne modstå evt. udkørsel herpå)? og som selvfølgelig ikke koster en herregård  

mål på grav er: 108cm x 480cm

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror at f.eks. 25 mm  brædder er det bedste. Hvis vinkeljerns kanten ikke har højde nok kan du fræse af brædder under begge ender så de har tykkelsen men ikke stikker over gulvet. Det forstærker noget hvis du skruer dem sammen med 2 langsgående under. Hver sektion kan godt være 60-80 cm og stadig "håndter bar"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg ville nu også gå op i tykkelsen, Eks spærtræ 45x295 mm kunne være et bud, de er jo fint høvlede, og findes også i trykimprægnerede.

Men er kanten ved at ruste væk, skal den vel fornys.

Bruger du graven? eller kunne du jo fylde den op, og støbe gulv...



Vi prøver igen, i morgen --

Spærtræ kunne være en mulighed og ja kanten er rusten og ødelagt flere steder, så der skal ske et og andet med den også..

Havde overvejet fylde graven op og støbe gulv - men vil gerne bevarer muligheden og bruge den når nu den er der..  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har sådan en grav. (gider ikke bruge den længere ) Den er dækket af delvis  25mm brædder og 20 mm brædder. Det er ikke testet med bilen om den kan holde, men det har da holdt i over 30 år til sækkevogne med last - en prof. stationær fræser til træ - og så naturligvis almindelig færdsel. Nu skal jeg snart til at køre en større prof. metal fræser hen over den. Måske skal jeg lige overveje lidt forstærkning. 

Selv om vinkeljern er rusten er der vel stadig beton under til at understøtte.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Desværre ikke helt lavet efter forskrifter fra start af, så nej - vinkeljern ikke understøttet af beton og der er en brede forskel / skævhed på ca. 8 cm i enderne. Så der er lige nogle tilretninger der skal gøres inden dækplader kan komme på...

nu må jeg se - skal lige veje om det kan betale sig i forhold til hvor meget graven skal bruges - måske det i sidste ende er lettere og sløjfe den helt 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den revisionsgrav/kartoffelkælder kunne jeg godt misunde dig, måske fordi jeg selv har vedligeholdt min bil i al den tid, jeg har haft bil.   


fase

For mange år siden reparerede jeg en bil med en del rust. Skærmkanter og nederste del af dør. Det resulterede så også i 2 besøg hos vagtlægen for at få gnister taget "ud af øjnene" Både skærtorsdag og igen 2. påskedag.   Nogen siger at det er dumt ikke at bruge ansigtsskærm  Jeg har dog ikke helt lært det endnu


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det må kunne lade sig gøre at lave en ny "udfræsning" som i v- jern, blot direkte i betonen. Hvis du f.eks. laver en 4 cm bred kant på det bredeste sted, og så kører kanterne parallelt i hele gravens længde, kan du bruge samme bredde på din afdækning. Du kan skære nogle riller f.eks. 3 cm. ned i betonen med f.eks. en rillefræser. Det vil nok være noget nemmere at lave det med en lejet fugeskærer. Efter at du har skåret nogle fuger, kan du mejsle betonnen væk, f. eks. med en elhammer.

Jeg vil mene at 5/4" brædder (ca. 30 mm. tykke) er rigeligt til afdækning.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis