Forsatsvinduer med magnetkantliste

Jeg har hørt om, at man kan få forsatsruder (evt. i plexiglas), som sættes fast med en magnetisk kantliste.

Er der nogen, der kender til sådanne, og i så fald hvor man kan få dem?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan få disse magnetiske lister...

Men jeg ved ikke hvor.

Men de bruges i forbindelse med døre på køleskabe og fryse skabe.

De sidder inde i de bløde profiler der lukker ind mod kabinettet. Du kan skære gummiprofilen og og tage listen ud. Måske kan du få nogle på en containerplads eller anden skrotning.

Men hvad du får den til at "klæbe" op imod ved jeg ikke. Du kan sætte en stål liste op men jeg ved ikke hvad der kan foreslåes ved jeg ikke lige. Måske kan du også bruge to magnet lister, en på glasset og en på vinduesrammen.

Venligst Njord

MVH Njord
Hej.
Nu kan jeg ikke lige se hvor i landet du bor, men i århus har vi et par firmaer der handler med reservedele til hvidevare, og der kan man købe magnet lister i metermål, det vil jeg tro at man også kan andre steder i landet, desuden er de selvklæbende på den ene side, med hensyn til der hvor de skal sættes på karme, kunne man jo male med magnetmaling ( har set leth bruge det i forbindelse med en opslagstavle, hvor det blev malet over bagefter )

Med venlig hilsen

Steen
Jeg har en gang set på TV at de brugte noget der minder om tape.

Det var vist nok i TV2's "godt begyndt".

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej!

I Jem&Fixs tilbudsavis fra igår 13.10.2003 er der både plexiglasplader og magnetlister - ved ikke om prisen er rimelig?
149,- pr. m2, 2 m magnetbånd 99,- 5 m pvckantliste 69,95.
Tak for tilbagemeldingerne.

Magnetmaling har jeg ikke hørt om før, men det lyder smart, så det undersøger jeg ligesom tilbuddet hos Jern & Fix.
Annonce
Hej!

Jeg har lige fået en ny bog ind af døren, Gør Det Selv - Gamle Vinduer

I den bog er der en henvisning til noget der hedder OptoGlas. Det skulle være noget forsatsglas.

Optoglas Aps.
v/Frede V. Nielsen
Oddenvej 107, Lumsås
4500 Nykøbing Sj.
Tlf. 59 32 10 32

www.optoglas.dk
Jeg kender godt til Optoglas. Det er en, for mig, temmelig smart måde at lave koblede vinduer på. Men det er ikke lige det, jeg er ude efter.

Ellers tak for hint'et.
Hej Hougaard

Mht. magnetlister og Plexiglas, kan du købe det online hos Glas-Direkt.dk

Magnetlisterne er godt nok ikke lagt ind på det vi kalder "Værktøjskassen", men send en forespørgsel, så finder vi dem frem til dig.

Mvh. Morten Jensen

www.glas-direkt.dk
Hej

De omtalt magnetlister (tape) kan købes i BAUHAUS, hvor man i øvrigt også kan købe plexi- eller rettere acrylplade udskåret på mål (man må vidst ikke kalde dem for plexiglas med mindre der virkelig er tale om plexiglas, i så fald kan det ikke købes i byggemarkederne).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også