Tætning af eternittag

Jeg har et ældre sommerhus med eternittag (med asbest). Det er sådan set rigtig godt, fint og helt og alting. Der er dog den lille udfordring, at når det regner med pænt store mængder vand og samtidig, at vinden står kraftigt i en bestemt retning, så drypper der vand ind i huset (2 bestemte steder ved loftet). Mit personlige gæt er, at tagpladerne løfter sig og vandet kan komme ind under (taget har nemlig ikke voldsom hældning).

Min tanke var, at jeg ville skrue tagpladerne løs, en kile ind under og så tætne mellem tagpladerne og i skruehullerne. Hvad siger gør det selv folket til den løsning? Og hvilke produkter skal jeg bruge? Jeg vil helst holde omkostningerne nede da jeg nok indenfor en overskuelig årrække skal skifte taget.


Mvh. Nikolaj

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et kendt problem, at vandet kan blæses baglæns op i samlingerne, når taget ikke har så meget rejsning.

Har du prøvet at efterspænde alle skruerne ?

Jeg ved godt pladerne indeholder asbest men !

Det mest effektive er at få de plader der er utætte i samlingen af og lagt et fugebånd, og genmontere pladerne.

Kan du lokalisere bestemte steder, kan du tætne med tagtæt på fugepatron, men noget bøvl hvis det alligevel ikke bliver tæt og pladen skal op.

I "gamledage" brugte man vat til at tætne med, det kunne man med lidt held godt skubbe op i samlingen, ved at løsne skruerne, og sætte kiler ind. Men det kan nok ikke købes mere ??


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis