Søger godt topnøglesæt

Jeg er på udkig efter et kvalitets topnøglesæt som minimum indeholder:

- 1/4" og 1/2" skraldenøglesæt med mindst 4-32mm toppe samt nogle toppe i tommer.

- Tændrørs-top, Forlængere, T-nøgle, kardanled, bits (phillips, ligekærv, unbrako)

- Ringgaffelnøgler i millimeter minimum 7-19 millimeter (også gerne i tommer)


Jeg har kigget på disse to som lever op til mine krav:

https://www.10-4.dk/varer/vaerktoj/...saet-S87-7


og


Biltema


De indeholder ca. det samme. Dog har den fra biltema over dobbelt så mange toppe til tommer, og den har desuden fastnøgler i både millimeter og tommer (Bacho har kun fastnøgler i mm.)

Men jeg vil være sikker på at det jeg køber er noget kvalitet som kan holde længe, så jeg vælger kun den fra biltema hvis kvaliteten minimum er den samme som Bacho.


Nogen der ved om der er forskel på kvaliteten af de to?

Eller har i andre forslag til gode topnøglesæt som kan opfylde kriterierne?


Tak for hjælpen..

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej DBG.

Pris og kvalitet hænger uløseligt sammen, når det så er sagt, så er det sæt fra Bacho rigtig godt, Sættet fra Biltema er heller ikke et dårligt sæt, husk at de yder 10 års garanti på deres værktøj, Rolls Royceén blandt værktøj er blandr andet Kamasa tool, med livstidsgaranti, her er et link http://www.kamasa-shop.dk/produkter...6t/55572E0 Men hvis det kun er til hobby brug så er det måske i overkanten.

Hilsen Mekkeren


Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience

Jeg tror gerne kamasa er god kvalitet, men så vidt jeg kan se skal man op at have det sæt som koster 2943,75 kr. før der er toppe i tommer størrelser i sættet.

Det er lige i overkanten med hensyn til pris.


Men har jeg forstået det rigtig hvis du ville have valgt Bacho istedet for den fra Biltema?

Jeg har både Bacho og Biltema toppe, synes ikke der er forskel.

Dog vil jeg mene Bacho skrallenøgle er en del bedre.

Nu ved jeg ikke hvor meget du skal bruge toppe i tommer, men HN har et lille 1/4 sæt i ren tomme. til kr 169 LINK

BAHCO TOPNØGLESÆT 1/4"I TOMME


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har et Bahco nogenlunde som det du kigger på - dog uden tomme toppe. Jeg er særdeles tilfreds med det. Det virker som virkelig kvalitet, og i forhold til hvad jeg tidligere har haft af forskellige topnøglesæt, så ligger det sæt her milevidt over i kvalitet.


Kurt B. Andersen

Jeg har et Bacho sæt som jeg bruger dagligt og er meget tilfreds med deres kvalitet, så det er nok det sæt jeg ville vælge personligt.


Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Annonce

Hej

Jeg har begge de to sæt du linker til, så jeg kender dem begge.
Først hvordan skal det bruges? fordi hvis du skal slæbe det rundt, så er Bacho's kasse nok 10 gange bedre end Biltema's mht. kvalitet.
kvaliteten på de to sæt værktøjsmæssigt, der synes jeg at Bacho's skralde virker lidt bedre i skralde funktionen (ikke fordi Biltema's er dårligt bestemt ikke, men der føles forskel), men der er altså bedre greb på biltema's. 

Min konklusion ville være vælg Biltema's, også fordi der er så meget mere, bla fastnøgler i tommer, og 3/8 skralde Og jeg mishandler mit værktøj, 1/2 skralden fra Biltema har da været brugt som hammer mere end en gang, og den holder til det.. der er kun et MEN.. og der er de små skruer der holder skralderne sammen, de bliver løse og forsvinder, så dem skal man lige give noget locktight når man køber dem.


Mvh

Morten

Det lyder generelt til at Bacho er lidt bedre i kvalitet, og kommer til at holde længere, så det er nok det jeg vælger.

Ved godt sættet fra Biltema har nogle flere tommer toppe og fastnøgler i tommer, men det er kun på min David Brown traktor jeg får brug for tommer, og jeg tror mange af de millimeter toppe kan passe nogenlunde på de fleste tommer bolte, og så har jeg også en svensknøgle hvis det skulle blive nødvendigt.

Jeg selv har et sæt fra Proxxon, som jeg er godt tilfreds med.

Min erfaring er, at man skal kigge på skralden, og særligt hvor mange klik den har per omdrejning.

Det er nemlig afgørende når man arbejder i et snævert hjørne. Her scorer Bahco bedst efter mine erfaringer.



Hehe Bent, det kunne jeg altså ikke lade være med at teste, bare for nysgerrighedens skyld :-D 

Tallene for 1/2: Bacho 60klik, Biltema 44klik

Tallene for 1/4: Bacho 60klik, Biltema 44klik

Så du havde sq ret ;-) 


Mvh

Morten

Har selv biltema og dét er fint til almindeligt brug


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis